Tuk-Tuk

22 januari 2015 - Bangkok, Thailand

Na een heerlijke nacht slaap en een lekker ontbijtje hebben we een tuk-tuk opgezocht. Het plan is om een aantal tempels te bezoeken en met de tuk-tuk gaat dat perfect, je spreekt een prijs af met de chauffer en hij brengt je daar waar je heen wilt....het enigewaar wij aan vast zitten is dat we verplicht zijn om een juwelier en een kledingwinkel te bezoeken, zodat de chauffeur bonnen krijgt om zijn brandstoftank te vullen. Je hebt dus eigenlijk een prive chauffeur.

De tuk-tuk is zo gevonden en na wat onderhandelen staat de prijs ook vast  150bath dat is € 3,96 voor 3 personen. Na 2 tempels, de juwelier en de kledingzaak worden we afgezet bij de Golden Mountain, een tempel boven op een berg....... omhoog klauteren met de bellen spelen die daar hangen komen we boven bij een gouden boedha.....overweldigend. Je kunt hier een wens doen en een heel klein blaadje bladgoud op de boedha plakken en dan maar hopen dat je wens uitkomt.

Een verassing wacht ons als we beneden komen en de chauffeur nergens kunnen vinden.....We horen van de andere wachtende chauffeurs dat hij is vertrokken. Jammer voor hem want je betaald altijd achteraf.

Met een andere tuk-tuk naar de volgende tempel en door China town gewandeld, met de waterbus richting ons guesthouse.

Na een uurtje slapen gaan we lekker uit eten. Het is onze trouwdag daar hoort dus een etentje bij. Met een lekker afzakkertje (Pa trakteert) gaan we rond 23.00 uur richting bed.

Het was weer een mooie en vermoeide dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjamar:
    22 januari 2015
    Vort met geit. zijn nieuwsgierig hoe het verder gaat.
  2. Ger en Hennie:
    22 januari 2015
    Wat fijn dat alles goed gegaan is. Ik ben weer dom. Ik dacht dat jullie de 27e weggingen. Ik denk dat het de leeftijd is (bijna 65) ha ha. Heel veel plezier. En we kijken uit naar jullie verhalen
  3. Ineke en hans:
    22 januari 2015
    Een fijne eerste dag. Gaat het met pa ook goed. Nu fijne dag xxxx
  4. Marjan:
    22 januari 2015
    De start is goed! Geniet er maar lekker van met z'n 3en.
  5. John trouw:
    22 januari 2015
    Fijn dat alles goed gegaan is, geniet ervan en lekker eten. Xxxxx
  6. John trouw:
    22 januari 2015
    Nog gefeliciteerd, was het weer mooi bij Golden Mountain. China Town ook weer gezellig druk zeker. Op naar het volgende verhaal. Xxxxx
  7. Joke:
    23 januari 2015
    hele fijne tijd maar dat zal wel lukken toch gefeliciteerd ook nog.teun de groetjes bedankt voor je berichtjes
  8. Tom en Jeannet:
    23 januari 2015
    Jullie zijn heerlijk aan het genieten, ga vooral zo door. Leuk om jullie zo te zien.
  9. Arend lamens:
    26 januari 2015
    toch weer bootjes kjiken pa?