Laatste dag in Chiang Mai

11 februari 2015 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag zullen we Chiang Mai verlaten en gaan we met de nachttrein weer terug naar Bangkok. Voor deze treinrit moet je van vroegtijdig je tickets kopen anders heb je pech en kun je niet in het slaapgedeelte van de trein terecht of nog erger de trein is gewoon vol. Wij hebben vorige week tickets gekocht en hebben een beetje pech want er was toen al geen plek meer in het slaapgedeelte van de trein...jammer.....niet getreurt want we kunnen mee en hebben een soort van vliegtuigstoelen die we in de slaapstand kunnen zetten...

Na ons toch wel drukke weekend vol olifanten hebben we maandag eerst lekker uitgeslapen en zijn we om 10.00 uur opgepikt door onze, inmiddels vaste, taxichauffeur en die heeft ons naar Doi Suthep gebracht. Doi Suthep is een berg met daar bovenop een grote Boeddistische tempel, iedereen noemt de tempel Doi Suthep maar eigenlijk is het de berg die zo heet. Het is een prachtig geheel van verschillende kleine tempels waar je oa. door een monnik gezegend kan worden met heilig water voor geluk....het krioelt er van de toeristen maar ook thaien die er bepaalde ceremonie volgen en daarna en soort van gebed bidden. Dit keer was er een klein bont thais gezelschap van monniken, en hoe zal ik het zeggen....de wat armere mensen van Thailand, zij deden samen de ceremonie en spraken daarna gezamenlijk en hardop een soort van gebed uit....mooi om te zien en te horen. Omdat de tempel bovenop op de berg is gebouwd is het uitzicht prachtig......vooral als het helder weer is.....jammer voor ons er hing behoorlijk wat smog boven de stad van Chiang Mai. Sommige dingen moet je gezien hebben omdat het moeilijk is uit te leggen van wat je allemaal nou......dit is er 1 van.

's-Middags hebben we elk op onze eigen manier lekker rustig aan gedaan. 's-Avonds zijn we naar de Night Bazaar geweest en hebben daar weer heerlijk gegeten en tussen de kraampjes geslentert....Elke avond wordt er een showavond gehouden door de Lady-boys van Thailand. Deze Lady-boys zijn een geaccepteerd fenomeen in Thailand, dit zijn jongens die eigenlijk in een verkeerd lichaam zijn geboren. Zij gedragen zich en zien er uit als echte dames. Op de Night Bazaar promoten zij de show die zij geven en willen zij met je op de foto......en vaak genoeg heb je dus niet eens door dat je met een jongen op de foto gaat omdat ze er net mooi uitzien als een thais meisje van dezelfde leeftijd.

Gisteren hebben we de dag op onze eigen relaxte manier door gebracht. Pa heeft lekker in het zonnetje gelegen en na de lunch een tukkie gedaan, Piet en ik hebben de hele dag gewandeld...heerlijk.

En zoals gezegd vertrekken we vandaag weer richting Bangkok. Vandaag zullen we dus niet zo heel uitvoeren, beetje lezen of puzzelen wat kleine boodschapjes doen voor in de trein en dan maar hopen dat ie op tijd is en op tijd vetrekt. En als we morgenochtend in Bangkok aankomen tja.....dan komt de vakantie toch wel erg dichtbij het einde....voorlopig denken we daar nog maar niet aan ;-).

Een kus van ons voor jullie..