Onderweg naar.......huis

19 september 2014

Na een bijna slapeloze dinsdagnacht die gepaard ging met veel wind en regen hebben we woensdagochtend de tent toch redelijk droog in kunnen pakken en zijn we vertrokken vanuit het zuiden. Na een uurtje rijden kwamen we onderweg een behoorlijk felle bui regen incl. onweer tegen. De bui was zo heftig dat we maar 30km konden rijden op de snelweg, er stonden auto's gewoon stil langs de kant van de weg totdat de bui wat minder werd. Met een slakkegang zijn we door de bui heen gereden. De rest van de dag was het bewolkt met af en toe een zonnetje en 25gr.

Na iets meer dan 500 km komen we aan in Nevers daar slapen we op de stadscamping aan de Loire. We komen net op tijd aan want een half uurtje na ons stroomt het vol met campers en caravans.
We vinden een plekje naast een Duitse camper, die man komt naar buiten zegt gedag en kijkt naar onze auto en aanhangertje met een gezicht van ......??ben benieuwd wat daar uitkomt.... Na een uurtje komt dezelfde man(incl. vrouw) naar buiten en staat met open mond naar onze vouwwagen te kijken. Ze staan er versteld van dat er uit zo'n klein aanhangertje zo'n grote tent komt incl. bed en keuken.

We kijken vanuit onze tent zo over de Loire op de oude stad van Nevers, we besluiten om een extra dag in Nevers te blijven en de stad te bekijken, er wordt ook nog eens redelijk droog weer opgegeven dus.... Nadat we heerlijk hebben geslapen worden we wakker met een waterig zonnetje en is het zwaar bewolkt. In de middag ziet het er allemaal wat vriendelijker uit als het zonnetje is gaan schijnen, we gaan op pad en wandelen door een mooie oude stad met heel veel kerken.....

Gisteravond hebben we al een deel weer ingepakt want we gaan wee op pad. Vanochtend om 09.15 uur zijn we vanaf de stadscamping vetrokken, de tent nat ingepakt want de nachten worden kouder en vochtiger...... dat heb je als zo laat op vakantie gaat. Nu zitten we tijdens de eerste tank-plas en drinkstop aan onze 1e kopje koffie incl. croissant. We gaan richting huis. Nog een kleine 600km voor de boeg.

Liefs en een dikke kus voor allemaal,
Tot snel.
Piet en Von

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans Bally:
    Veilige reis terug.
    En dat alles droog in de vouwwagen gaat.
    Hier alles goed vandaag een mooie tocht gemaakt.
    Groetjes,
    Van ons allemaal xxxx

2. Frans Bally:
    Veilige reis terug.
    En dat alles droog in de vouwwagen gaat.
    Hier alles goed vandaag een mooie tocht gemaakt.
    Groetjes,
    Van ons allemaal xxxx

3. John trouw:
    19 september 2014
    We wensen jullie een goeie reis terug naar huis. Was leuk de verhalen te lezen. Hopelijk tot snel.
    Liefs John en Ela
  4. Sjamar:
    21 september 2014
    Door "strets" in de familie lezen we nu pas jullie laatste verslag. Goeie reis terug maar denken dat jullie nu al thuis zijn. Dus welkom thuis en tot ziens maar weer.

Sjamar.