Laatste dag in Bangkok.

15 februari 2015 - Bangkok, Thailand

Vandaag is onze laatste volledige dag in Bangkok, we zullen nog er nog 1 nachtje slapen.....1 keertje vroeg opstaan om naar het vliegveld te gaan.....

Een teugblik op de laatste dagen...
Afgelopen woensdag is de trein op tijd vertrokken en met iets vertraging in Bangkok om 08.00 uur aangekomen. Om 09.00 uur waren we weer in het guesthouse waar we in de 1e week ook hebben doorgebracht. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan want in de trein slapen ......een paar hazeslaapjes en meer niet.

Vrijdag hebben we heerlijk gewandeld langs de Chao Phraya rivier. Dit is werkelijk een belevenis alleen maar kijken naar het gekrioel vanal die verschillende soorten boten die per dag heeel veeel mensen over het water vervoeren en dan heb je ook de duwboten die zich een weg banen tussen dat gekrioel. Dus we hebben weer heerlijk bootjes gekeken....

Zaterdag hebben we de ochtend doorgebracht op Damnoen Saduak Floating Market.
Om 07.15 uur werden we opgehaald om met een heuse excusrie op stap te gaan. Eerst richting het platteland van Bangkok, 65km rijden in een busje met 13 personen. Bij aankomst lag er een Longtail boot klaar waar we met vol gas door de klongs heen in zo'n 40 minuten naar de markt gevaren. Daarna stapten we over op een peddelboot, waar het meest vrouwen zijn die achter de peddel zitten......zij peddelen je door de markt heen, de kraampjes zijn weer andere bootjes of huisjes aan het water waar de lokale bevolking hun waren aanprijzen....een variatie van hoedjes, beeldjes, etenswaren, schilderijen, kruiden ........de meeste tijd lig je vast tussen nog eens 10 peddelbootjes dus...file varen....helemaal leuk. Pa heeft zitten genieten daar voorin het bootje.

Na het peddelbootje ga je markt op aan de wal...waar je natuurlijk ook weer van alles kunt kopen.. Als we teurglopen komen we op een tafel een slang tegen en dan bedoel ik geen tuinslang maar een heuse echte levende slang van een meter of 2.....de meneer achter de tafel vraagt heel vriendelijk of ik met die slang op de foto wil....en na een klein twijfelmomentje heb ik het gedaan. Ik ben met de slang om mijn nek op de foto gegaan.......wat een zwaar en koud best is dat zeg...ik heb toch wel wat kleine gilletjes gemaakt toen de slang zich over mn rug zijn weg begon te zoeken......richting mn billen....... De drijvende markt gaat sluiten want die is maar van 07.00- 12.00 uur geopend die overigens het 1e uur alleen bezocht wordt door de lokale bevolking en daarna door de toeristen.

Gisteravond hebben we in China Town gegeten, de straten worden hier na sluiting van de winkels omgetoverd tot een groot straatrestaurant.....iedereen heeft zijn eigen specialiteit.....wij hebben heerlijk gegeten bij een straatrestaurantje die we als het even kan bezoeken...... Aankomende week wordt het Chinees Nieuwjaar geviert en de chinese bevolking in China Town zijn al een week druk bezig om alle straten te versieren met slingers en rode lampionnen.

Vandaag gebruiken we om de koffer in te pakken, zal nog lastig worden...;-) . De rest vd dag hebben wegewandeld in het Lumphini-park. Het heeft vanochtend flink geregent en het was een beetje afgekoeld. Het was de laatste dagen in Bangkok erg warm en benauwd dus een buitje was welkom maar helaas.....het was vandaag weer bloedheet. Pa gaat straks nog een laatste keer genieten van een voetmassage zoals ik hem net ook heb zien genieten van het tochtje met de express boot.

Dit zal het laatste reisverhaal worden...denk ik. Pa, Piet en ik willen iedereen bedanken voor de leuke reacties. Als ik een reisverhaal en of foto's had geplaatst keek Pa er elke keer naaruit of er reacties op het verhaal of foto's kwamen....en dan is het voor hem natuurlijk extra leuk als er gereageerd wordt....Bedankt!

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met geweldige en soms indrukwekkende momenten. Piet en ik zijn blij dat we Pa het Thailand hebben kunnen laten zien waar wij zo gek op zijn.

Lieve groet,
Pa, Piet en Von

1. Marjan:
    15 februari 2015
    Hallo vakantie vierders, niet te geloven dat het er nu al weer bijna op zit. Maar ik geloof dat jullie het erg naar jullie zin hebben gehad. Een mooie vakantie om straks aan terug te denken. De vakantieverhalen waren weer leuk om te lezen en zo op afstand jullie avonturen mee te maken. Ik hoop op een voorspoedige terugreis naar, het vandaag in de stralende zon liggende, Nederland.
    XXX Mjan
  2. Alex, Shirley en Collin:
    15 februari 2015
    Verhalen en foto's zien/zagen er goed uit! Zal wel snel zijn gegaan. Goede reis terug gewenst!
  3. Cor:
    Goeie reis terug
  4. Ineke en hans:
    15 februari 2015
    Een hele goede reis terug naar huis. We hebben genoten van jullie reis xxxxx
  5. Arjanne:
    16 februari 2015
    Hele goede reis terug naar het koude kikkerland....
    Gr uit Meerkerk
  6. Sjamar:
    16 februari 2015
    alles gelezen en een beetje jaloers. Even voor de mannen in jouw gezelschap: vrouwen kunnen überhaupt altijd al erg goed "peddelen". Goeie reis terug.
    Gauw tot ziens en wees voorzichtig.
  7. Maarten en Elly:
    16 februari 2015
    Teun, Yvon en Piet jullie zijn nu onderweg naar Nederland, een prachtige reis gemaakt. Geniet na op de terug reis.
    Goeie thuisreis en tot gauw.

Gr. Maarten en Elly
  8. Pa vroon Jans v; Wijk:
    17 februari 2015
    Piet //Von bedankt voor de fijne en gezellige weken ik heb heel erg genoten veel plezier gehad en heel veel gezien ,nogmaals bedankt..dikke knuffel Pa