Regen, frisjes en fruitvliegjes...

13 oktober 2013 - Rotterdam, Nederland

Donderdag zijn we inderdaad voorbij Parijs gekomen, in het plaatsje Morienval een Romeinse nederzetting, waar we een plekje vinden op een camperplaats naast de gemeentelijke vuilstort (kan Piet vast wennen ;-).. het kantoor waar Piet werkt is nl. naast de jaja....de gemeentelijke vuilstort).

Helaas is de miezerregen overgegaan in echte regen, dus de hut neergezet en wachten totdat het ietsje droger wordt om de pootjes uit te draaien. Na een uur of wat wordt het droger en Piet waagt het om naar buiten te gaan, pootjes uitgedraaid en gewapend met de tablet, voor de foto's, onder zn arm gaat hij het dorp in......de bakker, de slager en de kroeg die aanwezig zouden moeten zijn heeft hij niet gevonden, het dorp was uitgest.......;-).
Die avond gaan voor het eerst de dikke sokken en ....de kachel aan.

Vrijdagochtend is het donker en nat maar na een uurtje komt er een klein waterig zonnetje en is het droog. We rijden een leuke route door hele kleine franse dorpjes waarvan sommige dateerden uit de middeleeuwen. We tuffen lekker door, hoewel het druk is met vrachtverkeer, en houden onderweg een tank-, plas- en koffiestop bij de Mac. Daar krijgen we een telefoontje van Jacqueline (de buuf) die druk bij ons in huis bezig is om een fruitvliegjesplaag te bestrijden ......

Net voor Brussel gaat het regenen en we rijden in de nattigheid naar huis.
Rond een uur of 4 staan we geparkeerd en wel aan de Spuikreek. Het is ff droog en we rapen het een en ander uit de kasten, Piet stalt de fietsen in de kelder en we gaan naar boven. En daar.....hebben we nog maar 1 kamer waarvan de vloeren de vensterbanken zwart zien van de kleine fruitvlieglijkjes. Jacqueline heeft de hele ochtend haar best gedaan om de woon-, slaapkamer en de keuken vrij te maken van deze beestjes.

En dan......ben je eigenlijk je hele reis alweer een beetje vergeten want dan begint toch de schoonmaak kriebels te komen en de was ligt te liggen voor de wasmachine.....pfffff.

Gisterochtend hebben Piet en ik samen de logeerkamer onder handen genomen, de was gedraaid enz. De zon scheen en we hebben nog een gaatje gevonden om de hut naar de camping te brengen, nog ff een klein ritje met de hut in de zon, heerlijk....

Piet en ik hebben een heerlijk tijd gehad, we zijn precies 6 weken op pad geweest hebben heel veel gezien en daardoor lijkt de tijd dat we zijn weg geweest langer.

We hebben aardig wat kilometers afgelegd, ruim 5600 met de hut, een kleine 200 met de fiets en de benenwagen...tja.....daar zit geen kilometerteller op ...haha.

Wij gaan ons weer bezighouden met de gewone dagelijkse dingen van het "snelle leven".......
Iedereen bedankt voor de lieve en leuke reacties en we zullen elkaar weer snel zien.