Laatste reisverhaal

28 september 2017 - Naussannes, Frankrijk

Hallo allemaal,

Het laatste reisverhaal van Piet en Von on tour door Frankrijk.

De laatste week was een wisselvallige week qua weer, we hebben warm, fris, droog en regenachtig weer gehad maar.....de weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn regen en koud en dan wordt het toch tijd om richting huis te vertrekken.

Ook was het een week van nieuwe buren, die ons bij aankomst direct vertelden dat wij nu die vervelende beestjes ook zouden krijgen ...uhhh..... Allebei onze buren schijnen last te hebben van beestjes die heel klein zijn en die overdag op je springen en 's-avonds via je haarwortels onder je huid kruipen en dan voor vervelende bulten en jeuk zorgen...oja ze leggen dan ook nog eitjes onder je huid, je zou er bang van worden haha.... Afijn de eerste ochtend werd er direct aan ons gevraagd of we bulten en jeuk hadden, jullie begrijpen dat de gezichten op onbetaalbaar stonden toen wij allebei ontkennend antwoordde, na nog eens twee keer gevraagd te hebben en wij nog steeds geen last van bulten enzo hebben is onze buren relatie ietwat bekoeld....

Dit was ook een week van een hernieuwde kennismaking....John en Hanny hebben wij vorig jaar ontmoet en lol mee gemaakt en dat hebben we dit jaar voortgezet helemaal leuk en gezellig. We gaan jullie nog zien van het jaar.....

En....dit was ook wel een week die stilletjes begon....we misten "de jongens" Joep en Frans wel na een week vol gezelligheid en veel lachen. Voor ons voor herhaling vatbaar....

Ook het hardlopen is deze week ruim aan bod gekomen, om de dag naar het volgende dorp Monsac en weer terug. Een route vol vals plat heuvels en dalen, leuk en best pittig om te lopen. Zondag gingen we weer saampies onze loopschoenen uitlaten en kwamen we een heel blije blonde labrador tegen met z'n bazinnetje....hij liep samen met ons op en weer terug om uiteindelijk weer met z'n bazinnetje mee naar huis te gaan. Dinsdag was het weer tijd voor ons heen en weertje en bovenaan een behoorlijk pittige bult zien we een blonde labrador op het terras van zijn thuis. We staan daar op adem te komen en als we weer terug gaan richting de camping en horen we na een paar minuten een blij iets aankomen en dat iets was onze blonde vriend haha....hij had het naar z'n zin en rende heen en weer hij was helemaal blij.... ondertussen kwamen wij wel dichter bij de camping en hij verder van huis...nog geprobeerd op ons beste Frans om hem naar huis te sturen lukte niet hij vond het veels te leuk haha... uiteindelijk zijn Piet en ik omgedraaid en hebben hem thuis gebracht en dat vond ie nog veel leuker hij rende voor ons uit het terrein op en stond op ons te wachten...wij kloppen op de deur .....niemand thuis.... Piet probeerde de deurklink en de deur ging open en de hond rende naar binnen wij weer weg pffff....ja hoor gaat er een raam open en dezelfde mevrouw van zondag herkent ons en vraagt vriendelijk wat er is dus wij vertellen dat haar hond een heel eind met ons meeliep en dat we hem uiteindelijk weer terug hebben gebracht omdat er bang waren dat ie anders ook op de camping zou belanden.....en wat zegt die mevrouw....dontworry hies alwees komming home.....haha eind goed al goed en wij weer een paar extra kilometers in de benen.....

Terug kijkend op de hele vakantie hebben Piet en ik een heerlijke vakantie gehad ondanks dat het niet een Frankrijk waardige qua temperatuur was.

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn gemauw en de reacties daarop.
Wij gaan vandaag de laatste spullen inpakken en vertrekken morgenochtend richting Nederland.

Liefs
Piet en Von

1. Ronald Van meurs:
    28 september 2017
    hoi lieverds nou hier komen jullie denk ik in de regen terug doe voorzichtig en zien jullie snel weer
  2. IJsbrand en Marian:
    Hoihoi, goede reis terug hoor!!We kijken naar jullie uit, want het is zo stil achter ons....
    Maar gaan je ‘leesvoer’ wel missen.....
    Lieve groetjes van ons🙋🏼‍♂️🙋🏼
  3. Joop van den Tol:
    28 september 2017
    Na het leuke verhaal gelezen te hebben en het weer niet al te best was kan ik jullie meedelen dat het vrijdag 25 graden wordt en in de namiddag alles weer kan gebruiken en gelukkig weer kan badderen dus welkom weer thuis
    Groetjes van ons
  4. Cees en Rosemary:
    29 september 2017
    Lieverds een hele goede terugreis gewenst en wij vonden het heel fijn een stukje deelgenoot te zijn van jullie belevenissen, wij zijn nog week in Egypte en zullen dan ook weer moeten wennen aan veel lagere temperaturen, waarschijnlijk dicht bij de kachel zitten de eerste dagen dan. Liefs van ons.
  5. Pa vroon:
    Goeie morgen ,genoten van de beperkte reis verhalen maar ook van de foto s. pa en Jans wensen jullie een goeie en gezellige reis naar huis. vr; gr; met een dikke knuffel kus pa