Les Vallon des Oiseaux

28 augustus 2017 - Reillanne, Frankrijk

We zijn er....na 4 dagen rijden hebben we de Provence bereikt en staan we nu op camping Les Vallon des Oiseaux.

We hebben een leuke en mooie route gereden door slaperige dorpjes, op en neer door de bergen waar ik (Von) niet zoveel lef heb om in te halen als Piet wanneer we achter één of andere trekker rijden wat dan weer betekent dat we met 30/40km omhoog rijden..... tenslotte "hebben we alle tijd".

We zijn wel in vorm geraakt vwb het uitklappen van de klaptent of zoals de Fransen zeggen caravan pliant...we oogsten elke keer weer vragende blikken van mensen, vaak duitsers, dat we de boel zo snel uit en/of inklappen. Onderweg waren er 2 Duitsers die brood gingen kopen toen onze klaptent nog uitgeklapt stond en toen ze terug kwamen stond er alleen nog een aanhanger met 2 stoelen erboven op...grappig....

We nog een beetje aan het acclimatiseren en doen het rustig aan overdag is iets van 34° 's nachts 14° goed te doen met het Franse tempo.

De camping heet Les Vallon des Oiseaux in het Nederlands De Vogeltjes vallei. Nu heb ik een paar vogeltjes gezien maar wel in een volière en 1 in het wild de rest wat hier rondvliegt ga ik te lijf met de mepper.

De komende dagen gaan we de omgeving herontdekken tis inmiddels 11 jaar geleden dat we hier zijn geweest.

Voor nu een warme groet en knuffel van ons.
Liefs Piet-Von

1. Joop:
    28 augustus 2017
    Ik zie wel dat jullie het goed naar de zin hebben,vooral die vogeltjes,kijk je uit met die vliegen mepper,een misklap en piet is de pineut.
  2. IJsbrand en Marian:
    28 augustus 2017
    Hoihoi, lekker genieten daar bij de vogeltjes....die blijkbaar allemaal vertrokken zijn ....maar de Provence is heerlijk
    Groetjes uit een puffend Nederland ( het is ook nooit goed hè....).. maar we genieten er wél van hoor!!
    IJsbrand en Marian