Op naar Thailand......

22 januari 2015 - Bangkok, Thailand

Maandagochtend om 07.00 uur was het zover...in elk voor Pa (jullie begrijpen dat ik Pa zal zeggen omdat Teun voor mij/ons een beetje raar in de oren klinkt), ons nieuwe zwerf avontuur begon een half uurtje eerde. Om 07.00 uur pikten Piet en ik Pa op, en na een klein gevecht met de koffers, gingen wij richting Aalsmeer. Daar hadden wij een afspraak met een parkeerbedrijf dat de komende weken op onze auto gaat passen, na wederom een klein gevecht, dimaal met de navigatiemeneer, kwamen wij ruim een half uur te laat aan en konden wij bijna direct in de pendelbus richting Schiphol.

Omdat Piet en ik zondagmiddag toch ff niks te doen hadden hebben we gekeken of we misschien al konden inchecken...en ja hoor.....na een aantal klikken waren onze stoelen gereserveerd voor zowel de vlucht naar Istanboel als naar Bangkok en....konden we ook nog eens onze boardingpassen uit printen....wat een feest....nu maar hopen of ook alles goed is gegaan.

Nadat we door de chauffeur van de pendelbus waren afgeleverd bij de vertrekhal konden we direct onze koffers kwijt......door de douane....op naar de koffie. En om kwart voor tien zaten wij met een kop koffie voor ons neus in de wachtmodus. Nadat we ongeveer een behoorlijke twintig minuten hebben gewandeld naar de gate was het rond 11.00 uur zover, we mogen richting het vliegtuig....de slurf door en ons plekje zoeken. Toch zijn we een half te laat vertrokken.....we stonden als nummer 4 in de rij om op te stijgen dus een kleine file ;-)

Om 16.15 uur ( tijdverschil van 1 uur) zijn we na 3 uur vliegen in Istanboel geland. Na wat gewandeld te hebben gaan we weer in de wachtmodus met een kop koffie en thee. Ook hier hebben we een behoorlijke tippel gemaakt eer we bij de gate waren, niet dat dit een vervelende bezigheid is met al die prachtige luxe winkels. Hadden we de 1e vlucht een vliegtuig waar 240 personen hun plekje moesten vinden, waren het er nu 380 personen, ook nu zijn we met een kleine 5 minuten vertraging vetrokken en aangekomen.

Dit keer hebben we bij het warme eten een wijntje gedronken, dan vallen we misschien wel lekker in slaap, en hebben we nog een extra mini flesje besteld...alleen van dat slapen is niets terecht gekomen....als we 2 misschien 3 uurtjes geslapen hebben is dat veel.

Om 09.50 uur (het is hier 6uur later dan in Nederland) zijn we geland en toen ging het snel....door de douane voor een stempel daarna de koffers....op zoek naar een taxi....(waar Pa zomaar de plek van de chauffeur wilde innemen, de chauffeur zit in Thailand namelijk aan de rechtkant........) en om 12.00 uur waren in ons guesthouse ingecheckt.

Na een uurtje of twee op bed en onder een koude douche, we wisten nog niet  goed hoe je warm water uit de kraan krijgt, zijn we toch maar een klein rondje gaan wandelen om daarna op een terrasje neer te vallen. Nog even in vogelvlucht een klein tempelbezoekje om daarna maar weer een uurtje op bed te vallen. Toch moet er ook nog iets gegeten worden..ook dat hebben we gedaan ondanks dat de vermoeidheid was toegeslagen. Het is hier nu 22,16 uur, Pa ligt denk ik al lang onder zeil......en bij ons gaat nu ook het kaarsje uit.....

Vermoeide groet van ons 3

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Guus:
    22 januari 2015
    Blij voor jullie dat de reis goed verlopen is.
    Geniet lekker van jullie vakantie
  2. Ineke en hans:
    22 januari 2015
    Nu genieten veel plezier. Groetjes van ons in de vrieskou.
  3. Cor:
    22 januari 2015
    Geniet lekker van jullie vakantie in het warme thailand
  4. Jan en Tine Dijkstra:
    22 januari 2015
    Leuk om jullie te volgen. Als we dit lezen voelen we ons ook weer in Azië. Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
  5. John trouw:
    22 januari 2015
    Fijn dat het allemaal goed gegaan is. Geniet ervan en lekker eten. Xxxxx
  6. Jans en Michelle:
    24 januari 2015
    Goedemorgen!!
    Wat een leuke verhalen al tot nu toe!! We lezen ze met veel plezier!! Nou ff reactie uit kouden witte Nederland. En dan gaan we gauw weer veder met sneeuw schuiven!!
    Groetjes van ons allemaal!! En een knuffel van oma :-)