Le Mas d'Ayen

27 augustus 2014 - Ayen, Frankrijk

Hallo allemaal,

We verblijven, zoals gepland, de eeste paar dagen op camping Le Mas d'Ayen in het kleine plaatsje Ayen in de Correze.

Afgelopen zaterdag zijn we om 6 uur vertrokken richting Frankrijk, het was heerlijk rustig op de weg en konden lekker doortuffen. Meneer tomtom had bedacht dat we dwars door Antwerpen zouden rijden en dat gaf in het nog stille Antwerpen toch een verkeerd rij momentje...maar eenmaal weer op weg ging het, met een gangetje van 100 km per uur, als een speer. Alleen bij Parijs hebben we een slakkegangetje aangenomen en waren we toch nog met 45 minuten door Parijs heen.

Na diverse plas, drink en tankstops kwamen we rond 18.00 uur aan op de camping.

Arie en Bernadette Rijkee (eigenaar van de camping) waren redelijk verrast toen we het terras op kwamen lopen.....even wat drinken en kort bijkletsen en dan de vouwwagen uitpakken. Na het eten en nog een borrel met Arie, Bernadette en andere gasten vd camping moe en voldaan richting het bed...... Natuurlijk wel de plasemmer en wc rol geinstalleerd voor de nacht. Ik kan jullie vertellen.....de plasemmer is overeind blijven staan ;-)).

Na een heerlijke nacht slapen en een ontbijtje met verse croissantjes krijgen we in de loop van de zondagochtend een rondleiding van Arie. De rondleiding gaat door het woonhuis en alle bijbehorende schuren, kelders en bijgebouwen. Het geheel stamt in 1605 en Arie en Bernadette hebben het prachtig in de oude staat teruggebracht. Na ongeveer anderhalf jaar elke dag verbouwen is het woonhuis voor 90% klaar. Om het terrein camping klaar te krijgen hebben ze oa. plekken, sanitair, afwasruimte en sinds vorig jaar een zwembad gerealiseerd. Voor zowel de camping als hun huis en de schuren zijn nog heel wat (klus)uurtjes nodig om alles zo te krijgen zoals zij het in hun gedachte hebben.

Na de rondleiding hebben we de middag heerlijk geluierd in het zonnetje. 's-Avonds werd er door Arie en Bernadette een heerlijke bbq georganiseerd en hebben we met diverse andere gasten vd camping lekker gegeten, gedronken en gelachen. Na het eten werden we getrakteerd op een mini concert van Marjolein (ex-Berini) en haar man Walter, zij houden hier ook vakantie en gaan over een paar weken weer touren door de Nederlandse theaters.

Gistermiddag hebben een ritje met de auto gemaakt en dat werkt bij ons als volgt.....je stelt tomtom als volgt in.....de plaats waar je naar toe wilt en vervolgens de kortste route. Het werd een ritje langs de rivier Vezere met mooie kleine dorpjes, kastelen incl.de tuinen en grotten. In het plaatsje Montignac hebben we heerlijk geluncht en daarna een heus familie chateau bezocht. Jammer dat de rondleiding in het frans was en vooral....we mochten geen foto's maken :-( . Als we dat van tevoren hadden geweten haha....
Op de terugweg natuurlijk weer de kortste route richting camping ingetoetst en dat kan het zo maar gebeuren dat je in een off road tour terecht komt. In de middle of no where, de weg was nog niet eens geasfalteerd (misschien hoorden het ook wel zo ??) redelijk door elkaar gehusseld en de hoop dat we geen lekke band krijgen hebben we uiteindelijk toch via een asfaltweg de camping weer bereikt. Het was een leuke middag.

We zijn de avond geeindigd met een drankje onder een heldere sterrenhemel voor onze vouwwagen.

Gisteren hebben we een verplichte rustdag gehad i.v.m. de regen.
Groet,
Piet en Von

1. Ineke en hans:
    27 augustus 2014
    Hay piet en Yvonne. Wat een leuke camping. Hoe slaap jullie vouwwagen?
    Wij zijn vandaag even op de camping geweest, het was voor het eerst weer campingweer. Wij hebben een pad van de pakeerplaats naar ons veld toe.
    En ik hoorde dat Fred en inka van de camping af gaan en die plaats naast Josien en giel komt dus vrij. Misschien als je daar wil staan. Moet je misscien even reageren naar Elly toe. Ik heb het van piet gehoord. Nu veel groetjes en kusjes van ons xxxxx
  2. Pa vroon Jans v; Wijk:
    28 augustus 2014
    hallo levens genieters . wat een stekkie mooi en rustig mooie foto s
    gevonden hoe het werkt het verzenden .het is hier nog geen zomer
    hopen lijk volgende week, verder geen nieuws groetjes xxx Ik
  3. John trouw:
    28 augustus 2014
    Hoi Piet en Yvonne, Ziet er allemaal goed uit, mooi weer, mooie omgeving en lekker rustig wat moet je nog meer. Geniet ervan.
    Groetjes John en Els xxxxxx