Lachen, eten en drinken......

29 augustus 2014 - Ayen, Frankrijk

Nadat we dinsdag een verplichte rustdag hebben gehouden wilden we woensdag weer op pad. Het plan was om rond een uur of 3 naar Objat te gaan, daar een beetje rondkijken en eventueel wat eten. Het liep anders......op de camping is er alleen wifi op het terras, om deze stukjes tekst online te krijgen moet ik naar het terras, Piet en ik zitten rond half twee alleen op het terras om tekst en foto's te up loaden als Arie bij ons komt zitten. We zitten te kletsen over het weer en hoe goed we het hebben, er worden wat herinneringen opgehaald....en nog meer herinneringen nemen glaasje rose en nog een glaasje.....er komen andere gasten van de camping bij zitten...en op een gegeven moment vraagt iemand hoelaat is het eigenlijk......zeven uur.....en voor je het weet is de tijd voorbij gevlogen. Het plan wordt verplaatst naar de volgende dag....

En zo geschiede....gisteren zijn we eerst naar een schattig, mooi klein dorpje gereden St. Robert. St. Robert hebben we nauurlijk bereikt door de kortste route te rijden ;-)
je doet er ongeveer 4 minuten langer over maar je ziet de mooiste ver gezichten. Na een lekker kopje koffie op terras door het dorp gewandeld en daarna door gereden naar Objat. We zijn nu een kleine week in Frankrijk en we zijn nog niet echt gewend een de siesta die ze hier houden, dus komen wij om half 1 aan in Objat en alles is uitgestorven.
Objat heeft een mooi park waar je heerlijk kan picknikken en dat hebben we maar gedaan. We zijn in de Carrfour brood, beleg en natuurlijk een flesje wijn gaan halen en hebben dat heerlijk op gepeuzeld in het park.

In Ayen word er in de maanden juli en augustus op donderdag een avondmarkt gehouden. Op deze markt worden de plaatselijke producten gepromoot en verkocht. Het leuke is dat alles wat je er koopt je ook direct kan op drinken of op eten. Er staan hele grote tenten met met tafels en banken, bbq's er wordt muziek gemaakt. Het enige wat je moet doen is je bord,bestek en glas meenemen en je portemonnee natuurlijk.
Gisteravond was de laatste avond dat deze avondmarkt werd gehouden en we zijn naar het dorp gewandeld waar we uiteindelijk met een stel van de camping hebben gegeten, gedronken en gelachen.

Er staat op de camping een jong stel en Lot is mooie blonde en Rob is leuke knul van 2 meter langen allebei zijn ze spontaan en niets is hun te gek. Nu heeft hij iets waardoor iedereen, maar meest de (frans)man, zijn/haar hoofd voor om draaid namelijk......een kilt (rok). En gisteren had Rob zijn kilt weer aan en als je dan van dichtbij ziet wat er gebeurd dat pies je bijna in je broek van het lachen. Rob ging een stukje vlees op de bbq leggen en wat gebeurd er....alle fransmannen doen een stap opzij om eens goed te bekijken wat er aan komt wandelen. En als deze man met kilt dan ook nog eens met een aantal vrouwen en een paar mannen zich op dansvloer begeeft tja...dan hoef ik niet uit te leggen wat er gebeurt.....

Het was gisteravond een latertje, ik zit nu met een ietwat pijnlijk hoofd dit stukje te schrijven, we hebben allemaal spierpijn in onze kaken van het lachen en we zijn het er allemaal over eens dat je dit niet te vaak moet doen.

Het zal vandaag een rustige dag worden. Morgen gaan we de boel inpakken en een andere camping opzoeken.
Zodra we weer wifi hebben laten we iets van ons horen.

Groet Piet en Von

De vouwwagen slaapt heerlijk en de plasemmer staat nog overeind ;-) en vannacht de eerste onweersbui overleefd. Ik ben vouwwagen bestendig, vind ik zelf.....

1. Guus:
    29 augustus 2014
    Hoi

Fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben, daar is ook vakantie voor.
    Het klinkt me bekend in de oren dat het altijd anders gaat dan dat je dan plan was maar het was gezellig en daar gaat het om.

Het verbaasd me dat de plasemmer nog steeds staat had wel verwacht dat fiets al omgevallen was.

Gr. Guus