Waar zijn we en wat doen we.....

5 september 2014 - Naussannes, Frankrijk

We huizen nog steeds gezellig in onze vouwwagen op camping Le Couderc. Het is hier gezellig, gemoedelijk en er hangt een sfeer van niets moet alles mag en zoals het er nu naar uitziet blijft het weer tot woensdag mooi dus......waarschijnlijk gaan we dinsdag vetrekken naar de kust.

Maar zover is het nog lang niet dus hebben we hier de boel een beetje verkend. Dinsdag zijn we naar Bergerac geweest, hebben daar een beetje rondgewandeld en wat gedronken. Laat in de middag aan het zwembad uitgerust en ons een beetje voorbereid op de avond. We zouden nl. meedoen aan de muziek quiz. Er wordt een intro van een plaat gestart en jij moet raden welke artiest en welke liedje. Piet en ik deden samen met de Belgen mee en eindigden in de midden moot. Was een leuke avond.

Woensdag zijn we vroeg op pad gegaan om ridders en jonkvrouwen te zoeken in Chateau Castelnaud. Een prachtig gerenoveerd en goed onderhouden kasteel. Er is een rondleiding door het kasteel en de kasteeltuinen. In de zomer zal het gigantisch druk zijn want dan is de smid aan het werk, de ridders lopen rond en er worden workshops gehouden wat erg leuk is voor kinderen. De ridders heb ik wel gevonden maar helaas...ze stonden in een glazen hokje.......piet heeft de jonkvrouw ook gevonden maar ook voor hem helaas.......ze stond er een beetje stijf en stoffig bij.... Vanaf het kasteel kun je prachtige foto's maken met uitzicht over de rivier de Dordogne.

En op zo'n dag is 1 kasteel bekijken natuurlijk niet genoeg, dus we hebben nog een kleintje bezocht met een hele grote achtertuin ;-).
8km vanaf Chateau Castelnaud heb je de tuinen van Marqueyssac. De tuinen zijn op een hoge rotsformatie aangelegd langs de de river de Dordoge. Er zijn buxus struiken in allerlei verschillende vormen geknipt deze worden 2x per jaar gesnoeid. De tuin is 1km lang......

Daarna hebben we een kleine stop gemaakt in de plaats Sarlat. Een prachtige oude stad met, naar mijn gevoel, een groot aantal winkels waar je allerlei soorten foie gras kan kopen. Met een heerlijk pilsje op het terras hebben we onze voetjes en vooral onze kuiten enigzins rust gegund. Want kastelen bezoeken betekend ook klimmen.....

Donderdag hebben een rustdag ingelast ;-) en na heerlijk te hebben uitgeslapen hebben we plaats genomen op een van de ligbedden aan het zwembad van de camping.....kan ook vermoeiend zijn...haha...

Vandaag hebben we een mini klim en klauterdag gehad. We hebben een bezoek gebracht aan Maison Forte de Reignac, terug naar de prehistorie...... Dit is een kasteel in een rots. In de prehistorie zijn, er doormiddel van een verticaal grottenstelsel, kamers gemaakt waar de kasteelheer met gezin en personeel leefden. De kamers zijn inmiddels gerenoveerd en aangekleed met historische meubels zodat je enigzins een idee krijgt hoe de mensen toen leefden.

Met een late lunch in La Roque Gageac en een boottocht over de Dordogne hebben we de middag afgesloten.

Met een autoritje van een uur door de bergen komen we moe aan op de camping.......

Lieve groet,
Piet en Von

1. Ger en Hennie:
    5 september 2014
    We genieten weer met jullie meer. Het leest weer als een boek. Veel plezier op jullie verdere reis knuffels
  2. Pa vroon Jans v; Wijk:
    6 september 2014
    goeie morgen. in gedachte reis ik met jullie mee, met zulke mooie foto s.wat een mooie omgeving .ik kan me voorstellen dat jullie genieten . geniet verder dikke knuffff IK
  3. Sjamar:
    9 september 2014
    Liefe Piet en Yvonne, tottat we heel errug genooten hebbu van jullie verhaal. Tottatte wu heel feel herkenningspunte hebben gesien en asdattemu tog wel een beetje jaloers sijn op jullie. Gaat het emmeru goet?? Hier hebbe we een leuk jaarfeest gehat, je moest wel errug digt bei elkaar sitte maar dat was ook wel lekker warrum. De musiek was door een sangeres maar die kon er wel errug goet de stemming in brengen. We sitte nu weer op onse eige woonplek thuis en het weer is iets minder. Nou tot horus maar weer en gauw tot siens.
    Wees foorsigtig en komt heel tuis.