Wandelend door Barcelona.

13 september 2013 - Barcelona, Spanje

Vandaag hebben we gewandeld, heel veel gewandeld.

Allereerst zijn we met de metro richting Park Guell gegaan om daar heerlijk het park van Gaudi te lopen en alles nog eens te bekijken, mensen kinderen wat was het daar druk niet alleen met toeristen maar ook met de donkere medemens die van alles en nog aan je willen verkopen en niet te vegeten de musici die hun muziek kunsten laten horen.

Daarna zijn naar La Sagrada Familia (De Heilige Familie) gewandeld om te kijken of men al opgeschoten was met bouwen, vanaf 1884 is namelijk al bezig. Gaudi heeft dit gebouw ontworpen en helaas maar tot 1926 toezicht kunnen houden omdat hij onder de tram kwam en overleed. Helaas zijn we niet binnen geweest omdat de rij voor een kaartje ietwat lang (uurtje wachttijd) was. Al wandelend om het gebouw heen hebben we aardig wat foto's gemaakt.

De volgende stop was het terras met uitzicht op de Arc de Triomf. Met heerlijk glas bier hebben we onze poezelige voetjes rust gegund. Daarna zijn we zigzaggend door allerlei kleine straatjes, langs het Picasso museum, richting de haven gewandeld waar weer een heerlijk koud pilsje klaar stond en onze voetjes begonnen inmiddels te juichen bij het idee dat ze even mochten niksen.

Uiteindelijk zijn we wee richting de tram gewandeld in het Olympisch dorp en riching het avondeten op een terrasje vlak bij de zwerfhut. En daar, geloof het of niet, begonnen  onze voetjes behoorlijk hun eigen ding te gaan doen en wilde eigenlijk niet meer verder maar met de belofte dat ze nog 10 minuutjes moesten wandelen om dan schoen- en slipperloos de avond en nacht door te brengen gingen ze toch nog mee........

1. Pa:
    14 september 2013
    goeie morgen na een vermoeide dag is het dubbel genieten van de rust. een biertje is verd; ik betaal. .hier regent het hard en wij gaan bbq op de tag pl;later meer nieuws gr;en geniet kus en een hand
    pa
  2. Ger en Hennie:
    14 september 2013
    Yvon en Piet
    Wat een leuke verhalen. Het leest als een boek. Wij kijken er iedere keer naar uit. Het is hier k weer. Regen regen en regen. Dus geniet nog maar even van de zon. En we zien weer uit naar je volgende verhaal xxx G en H