Zon, zee en bossen.

6 oktober 2013 - Grayan-et-l'Hôpital, Frankrijk

De laatste nacht in Spanje was niet alleen een zwoele (26gr) maar ook stormachtige (windkracht 5), zo lastig als het was om Spanje in te komen duurde het nu ook wel even voordat we Spanje weer uit waren. De route voerde ons tussen de Pyreneen en de Atlantische oceaan door, leuke kleine dorpjes waar, ook nu in het laagseizoen, het veel file rijden was. Vervolgens de route Nationaal richting Bordeaux om daarna de binnenwegen naar de kust onveilig te maken.......

De streek waar we naar toe gaan heet Les Landes en het doel waar we vandaag willen eindigen is de zuidpunt van de Gironde, wat later de rivier wordt genaamd Dordogne.
De camping waar we naar toe wilden was al gesloten, dat krijg je met informatie uit een boek gedateerd 2009.......haha. Op naar de volgende.....na de navigatiemeneer opdracht te hebben gegeven komen we in een woonwijk terecht........nog een keer proberen......dan komen we uit in een bos vol met pijnbomen en hele grote dure huizen.....weer mis, inmiddels loopt het al tegen zessen......Dan maar zonder de navigatiemeneer.......en ja hoor, na een minuut of wat rijden komen we bij de camping.....we zwaaien naar een camper die we bij de vorige camping ook zagen, Piet en ik kijken elkaar aan en ......op hoop van zegen dan maar. De eerste vraag die stellen bij de receptie zijn zijn, is de camping nog open?

We staan nu op een camping (335 hectare groot) waarvan nog geen kwart bezet is met caravan/campers. Het is een pijnbomenbos met de uitgang naar zee.
De geluiden die je hier hoort zijn van de vogels en de zee. Sinds gisteren is de temperatuur lekker, 23gr en 's nachts hebben we ons dekbedje weer nodig. Kortom ....heerlijk.
Gisteravond hebben we met een aantal anderen in de duinen naar de zonsondergang zitten kijken, prachtig!

Terwijl ik dit zit te schrijven word ik af en toe afgeleid door een Libelle die af en toe gaat zitten maar die ik niet op de foto mag zetten.....;-)

De komende dagen blijven we hier nog, het weer blijft nog goed en dan moeten toch heel langzaam aan de terugreis gaan denken. Piet heeft een oproep gekregen voor zn knie operatie en de eerste afspraak staat gepland voor dinsdag de 15e (gesprek met de artsen) dan moeten we thuis zijn.