2 Tapasdagen

2 oktober 2013 - Hondarribia, Spanje

De spreuk uit het vorige verslag is ook gisteren van toepassing geweest. Piet en ik hadden gehoopt dat het gisterochtend in Burgos droog zou zijn maar helaas, de nacht heeft het geregend en toen we 's-morgens uit bed kwamen regende het nog steeds. En om een stad te verkennen is het toch het prettigst als het in ieder geval droog is dus Burgos gaat op ons lijstje voor de volgende keer.....Na zo'n 100 km werd het iets droger en lichter, we hebben 347km gereden en toen was het droog, zonnig en 28gr. We zijn in Hondarribia, dit ligt aan de Spaanse kant van de pyrineeen (juiste schrijfwijze.???). Gistermiddag hebben we dus ook heerlijk aan het strand kunnen liggen en aan het eind vd dag onder de koude douche ........nog wat geoefend met wandelen incl. de stokken . Daarna tapas gegeten want dat is is hier in Hondarribia heerlijk.
Vanochtend was het ff, wat gaan we doen, gaan we verder of blijven we nog een dag. Het is het laatste geworden, we hebben er een luierdag van gemaakt, heerlijk aan het strand. Op het moment van schrijven zitten we bij, hoe kan het ook anders, bij een tapasbar...... Wat wij nog steeds geweldig vinden is dat hoe laat en wat voor dag het ook is dat alle barretjes en terrasjes druk bezet zijn met de lokale bevolking zowel jong als oud.

Morgen gaan we de grens over naar Frankrijk, het zal nog lastig worden om een camping of camperplaats te vinden want het campeerseizoen is afgelopen, we hebben een camping op het oog en zullen morgen gaan zien of die werkelijk nog open is.