Spanje

12 september 2013 - Barcelona, Spanje

We zijn gisteren geheel onverwachts toch in Barecelona terecht gekomen. Hoewel het lastig was om in Spanje binnen te komen, via een bergpas zouden Spanje binnenrijden......Makkelijker gezegd dan gedaan, de weg omhoog is ongeveer 12km en die hebben we in file geschuifeld tot 1,5 km van de top en toen ........ moetsen we terug!! De grens was dicht er mocht niemand Spanje in dus wij op diezelfde bergpas gekeerd en weer naar beneden (dat ging een stuk sneller). Tegen ons principe zijn we toen maar de tolweg opgereden en in Barcelona een plekje gezocht.

Dat plekje zoeken gaf ook nog een probleem, onderweg zagen we al veel spanjaarden in hun Catalaanse shirt incl. vlag in een soort mars door verschilende dorpen wandelen en zo ook in Barcelona. Alles was afgesloten en eer dat wij op onze plek waren was het ongeveer 2,5 uur verder. Catalonie is geen Spanje zagen we op verschillende borden, iedereen is er namelijk op tegen dat Catalonie niet zelfstandig mag worden. Er werd een menselijk lint gevormd door heel Barcelona, winkels waren dicht......

We hebben een plek maar die is niet je van het.....langs een doorgaande weg waar ook de tram nog eens langs rijdt.....maar met diezelfde tram kom je een heel eind naar he centrum dus ons hoor je niet klagen ;-))

Vandaag is het ook een beetje een gekke dag, Piet en ik zijn op pad, terwijl Ma eigenlijk haar verjaardag had moeten vieren ;-(....... Maar tegelijkertijd weten we ook dat he zo goed is, nietemin is het een gekke dag, vanochtend vaders even gebeld en het was fijn om zn stem ff te horen daarna op weg naar de stad.
Daar hebben we eerst een kerk opgezocht en een kaarsje voor Ma opgestoken, vandaag hebben we diverse malen een sangria of een rose op Ma gedronken en op Pa natuurlijk.......want die doet het toch maar is zn uppie (de meeste tijd).

We hebben veel gewandeld en op zee gevaren en natuurlijk op het terras net als nu onder het genot van een roseetje proosten wij nog een keetje op Ma.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    12 september 2013
    Hola pieter Hola yvon Fijn te horen dat het goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben, de dag is prettig verlopen met leuk aanloop
    ook nog wat gedronken
    geniet en tot horens buenas noches pa
  2. John trouw:
    12 september 2013
    Hoi, wat leuk dat jullie in Barcelona zijn, een geweldige stad, vooral de Ramblas heel gezellig. Net ook een berichtje van mijn neef ontvangen, die zitten in Sevilla, de zijn door Spanje aan het fietsen. Bovenin begonnen en nu in het zuiden waar er 39 graden was.Nog veel plezier en geniet van de tappas. Liefs John en Els
  3. Marjan:
    13 september 2013
    Lieve schatten, proost ! xx mjan
  4. Ineke en hans:
    13 september 2013
    Nog twee dagen dan gaan wij ook.
    De site is leuk. Wat is het toch fijn dat je met je pa even kan proosten.
    Xxx hans en ineke