Carcassonne

10 september 2013 - Carcassonne, Frankrijk

Na 4 dagen op een camping aan het strand wordt het weer tijd dat de zwerfhut in beweging gaat komen. Dus vanochtend zijn wij rond 10 uur vertrokken het binnenland in, Carcassonne, daar waren we nog nooit geweest alleen het weer hield ons een beetje tegen. De weesverwachting was de hele dag regen :-(....maar de optie om op de terugweg deze stad aan te doen werd het ook niet. En af toe moet je een risico nemen, haha, wij op weg naar Carcassonne. Hoe verder het binnenland in hoe meer bewolking maar nog steeds droog. Na twee uurtjes tuffen (124km) hebben we en een camperplaats gevonden en een waterig zonnetje :-)...
Carcassonne ligt achter de wijngaarden van Corbieres, via de Porte de Narbonne kom je de oude stad binnen. In het midden ligt het Chateau Contal en de basiliek St-Nazere. Je loopt dat hele oude smalle straatjes en met een beetje fantasie waan je je in de middeleeuwen (meer info zie google, ;-)) )

Wat ze, volgens ons, toen nog niet verkochten was chocolade en noga.....nu, helaas, wel...je kent dat wel je loopt langs zo'n mooi winkeltje met van die grote brokken verschilende chocolade en noga je kijkt ff in de naar binnen en direct staat daar een mevrouw met een stukje noga voor je neus.....zeg dan maar eens nee.....daarna een stukje chocolade......en ja hoor 11 euries armer en 200 gram chocolade en noga rijker. Dat wordt dus elke dag ff ruiken en een heeeel klein stukje eten ;-).

Na zo'n dagje rondstappen en cultuur te hebben gesnoven zitten we nu in ons hutje aan een kop koffie.

Wat de dag ons morgen brengt en waar.......das afwachten.

1. Frans Bally:
    10 september 2013
    Hoi Yvonne en piet,
    Geniet maar van het mooie weer hier is het voorlopig over. Jullie verhalen zijn leuk om te lezen. Veel succes met jullie reis en veel groetjes Joep en Frans xxx
  2. John trouw:
    10 september 2013
    Ha Piet en Yvonne, Leuk hè Carcassonne, ik ben er ook weleens geweest, John niet. Treur niet dat het een beetje regent, hier lijkt het wel of de natte moesson is begonnen. Geniet van al het lekkers watjullie hebben gekocht en van de verdere reis. Liefs John en Els
  3. Pa:
    12 september 2013
    hallo noga snoepers. hier alles oké van morgen bezoek gehad en vanavond Loes Arend en de kids best gezellig . nog even Tineke gebeld een fijne vac.; gewenst de groetjes en fijne tijd hopelijk nu gelukt gr; van uit nat Nederland knuffel; pa