Valencia

17 september 2013 - Valencia, Spanje

Na een ritje van 156km zijn we gisterochtend aangekomen in El Saler, een dorp ten zuiden van Valencia, op een grote (op het moment vrij lege) camperplaats. Het strand ligt op 3km fietsen, dus hebben we gistemiddag heerlijk een paar uurtjes op het strand doorgebracht. Vandaag zijn we op de fiets, zo'n 10km, naar Valencia geweest. Het fietspad ligt vrijwel langs het strand en door een natuurgebied dus een leuk ritje. Eenmaal in de stad hebben we de fietsen geparkeerd en zijn wandelend verder gegaan. Valancia is mooie oude, goed onderhouden, stad. Een nadeel is dat men, net als in heel Spanje, siesta houdt dus om een uur of 2 gaan de deuren van winkels , kerken dicht en valt het leven een beetje stil. Nietemin hebben wij ons best vermaakt en na een tochtje op de fiets van 14km (hebben omgefietst) hebben we de fietsen bij de zwerfhut geparkeerd en zijn in het dorp Paella wezen eten. Tot slot een heerlijk koude douche en we kunnen er wee een nachtje tegen, haha.
Morgen gaan we weer verder op onze tocht richting het zuiden.

1. Pa:
    18 september 2013
    hallo genieters ik geniet van de mooie omgeving en de foto s
    en het mooie weer wat jullie daar veelal hebben hier alles oke wel stil jullie horen me nog knuffel IK
  2. Frans Bally:
    Hoi piet en Yvonne ,
    We genieten van jullie verhalen.
    Nieuw talent reisverhalen .
    Het weer hier is voorlopig slecht, geniet er maar van daar in het zuiden.
    Een goede reis naar jullie volgende bestemming.
    Groetjes Joep en Frans
  3. Ben Vroon:
    18 september 2013
    met de fiets naar het strand bij ons kan je lopend of twee keer struikelen naar het strand .
    maar geniet van de ruimte en de zon
    gr oetjes Chris en Ben uit Chvalsiny
  4. Ineke en hans:
    21 september 2013
    Leuke toffe toer, ga zo door.
    Het weer in Frankrijk is geweldig, de camping en het huisje is uitstekend. Alleen decamping is erg groot brood halen is ongeveer 1.5km. Berg op en berg af met de auto dus lopend is het niet te doen.