Torremolinos

28 september 2013 - Torremolinos, Spanje

Vanochtend zijn we vertrokken vanuit Almayate naar Torremolinos. Daar hebben we afgesproken met Piet en Sandra.
Na een uurtje rijden (44km) zijn we aangekomen op een camping aan de rand van Torremolinos, na wat smsjes over en weer zijn Piet en Sandra ons op komen halen.

Piet Pr. had een leuke route uitgezocht om te rijden de zogenaamde rozijnenroute. Het heeft even geduurd voordat we bergen in reden en voordat we ook maar een druif hadden gevonden, we waren namelijk op zoek naar de speciale rozijnendruif, maar.......toen we ze hadden gevonden vonden we ook gelijk de plekken waar en hoe de druiven gedroogd worden. Na een praatje met de lokale rozijnenboer kregen we een paar trosjes half gedroogde druifjes mee en.......ze smaakte heerlijk even terug naar de tijd dat wij, Sandra en Yvon, zelf rozijntjes uit het rode doosje kregen.

Toch nog een stukje verder de bergen in.....weer een leuk dorpje....alleen een beetje smalle straatjes ;-). Totdat we helemaal benenden in het dorp waren en tot de conclusie kwamen dat de onverharde weg toch niet de bedoeling kan zijn, dan toch maar terug dezelfde weg naar boven en hopen dat er niemand naar beneden komt.... Uiteindelijk hebben we de "uitgang" van het dorp gevonden en toen op weg naar Malaga om lekker tapas te gaan eten. Onderweg nog veel amandelboomgaarden een soort van advocado's en mango's en de diverse fruitboomgaarden gezien.

Nadat we heerlijk tapas hebben gegeten aan grote wijnvaten zijn we belandt in een oud cafe/restaurant waar ze later op de avond de flamengo dansen. Het was ff wachten maar dan krijg je ook wat.....twee dames en een heer die de planken uit de vloer dansen met heel veel en vooral snel voetenwerk, prachtig.

Nu zitten we, 00.00 uur, nog even lekker voor de camper iets te drinken en gaan we zo lekker slapen en zien wel weer wat de dag van morgen ons brengt.

1. Pa:
    28 september 2013
    hallo genieters ik geniet mee van de mooie omgeving en de foto s
    piet op herhaling met druiven plukken zoals in portugal' nog gefeliciteerd met arend verder alles oke doe piet en sandra de groetjes jullie dikke knu gr IK
  2. John trouw:
    29 september 2013
    Hallo Piet en Yvon wat leuk dat jullie Piet en Sandra hebben ontmoet
    Nog gezellige dagen met jullie vieren daar in Spanje

Groetjes John en Els
  3. Theo en nan:
    30 september 2013
    we genieten van jullie reis,maar missen jullie wel.
    lieve groet theo en nan