Spanje....

25 augustus 2018 - Mont-ras, Spanje

Buenos Dias,

Tis me niet gelukt.....😔

ik had namelijk met mezelf afgesproken dat we na Piet zn valpartijtje minimaal 2 dagen rust zouden nemen dit voornemen heb ik uiteraard tegen Piet verteld want ik wist dat hij zondag wilde afbreken en maandag vertrekken. Zondag zou een bijkomdag geworden zo van....wat is hier allemaal gebeurd...en wat zien ik vanuit mn ooghoek😲.....Piet is onze fietsen aan het inklappen??!!?? (naast de klaptent hebben we nu ook 2 klapfietsen) Even uit proberen wat er precies pijn doet en wat niet....pfff.... Afijn ik heb het niet langer kunnen tegen houden dus maandag werd opruimdag en dinsdag vertrekdag. Hebben iets uitgebreider afscheid van Arie en Bernadette genomen want dit was de laatste keer dat wij elkaar op de camping zullen gaan zien.....

En zo zijn we dinsdag rond een uur of 10 vertrokken richting Spanje. We konden heerlijk doortuffen, wat makkelijk is op de tolweg, alleen dodelijk saai.

Enniewee, na een aantal stops zijn we dan toch aangekomen op camping Relax Nat in Mont-ras. Plek uitgezocht en de boel uitgeklapt.

Relax Nat is een vrij grote camping met schoon sanitair,  zwembad, jaccuzi(hebben we nog niet ontdekt) restaurant en een winkeltje. We hebben een plekje tussen de Spanjaarden...da's vrij makkelijk want Nederlanders hebben we hier niet echt gespot 😁. En aangezien ons Spaans niet echt up to date is beperken wij ons tot olla, bon dia en wat handen/voetenwerk.

Onze buurman is er trouwens eentje voor het programma Memories....die heeft heel wat hartjes gebroken toe die jong was denk ik 😉.

Onze buurvrouw, niet die van de memories buurman, heeft iets met mieren....daar kan ze niet zo goed tegen en weet ook niet hoe ze daarmee om te gaan. Elke dag horen wij wel een schreeuw, gestampt, geklop(van het busje mierenpoeder) of psssttt(van de spuitbus tegen ongedierte en al lang in Nederland verboden zijn) het is zelfs zo erg dat ze al stampend (buiten haar caravan aan) tafel haar ontbijt zit te nuttigen om de mieren te verjagen 😂😂. Nou moet ik zeggen...wij hebben hier en daar wat barricades opgeworpen van eco mierenpoeder en als je alles heel snel opruimd en schoonmaakt  is het te doen om de boel mierenvrij te houden alhoewel de koelkast vinden toch wel een verkoelend plekje 🙄.

Onze klapfietsen hebben we ook hier weer ingezet....ze hebben hier mooie fietspaden met duidelijke wegwijsbordjes....dus zijn we woensdag een stukje wezen fietsen...pfff men oh men voor de volgende vakantie moet ik toch echt heuveltraining in Limburg gaan volgen of een fiets met minversnellingen want in de 1e versnelling kom ik uitgeput boven pfff en als ik beneden ben nou ja ga het niet uitleggen ook..... We hebben een km of 12 gefietst en 4 daarvan gewandeld denk ik zomaar.

Gisteren hebben we Girona bezocht mooie plaats met oude gebouwen en mooie straatjes. Hebben veel gewandeld oa over de oude stadswallen die nog om een groot gedeelte van Girona ligt. En met een toeristische route terug was het een leuke warme en kleffe dag.

Vannacht heeft het ook hier geregend en is het nu een beetje afgekoeld van 30° naar 24° ofzo....

Adios  voor nu....

Liefs Piet&Von

Oja....de hardloopschoenen zijn inmiddels ook weer uitgelaten 😊

1. John en Hanny:
    25 augustus 2018
    Of elec.fiets. Hier ook regen. (Limoges). BenB hotel. Fjne vakantie verder.....
  2. Pa vroon Jans v; Wijk:
    25 augustus 2018
    hoi, leuk om weer wat te horen hopen lijk gaat het met piet ook weer goed. verder is hier alles goed ,dus geen problemen. genieten jullie lekker v/h zonnetje . met de gr van Jans en van ikke tot later gr Pa
  3. IJsbrand en Marian:
    25 augustus 2018
    Hoihoi, fijn dat het goed met Piet en jullie nu heerlijk in Spanje zijn.
    Geniet er maar van want hier valt er vandaag veel nattigheid.....maar is wel goed voor de natuur!
    Mooie foto’s ook weer bij je leuke ‘reportage ‘👍🏼
    Groetjes IJsbrand en Marian
  4. Cees Roeleveld:
    26 augustus 2018
    Wat een leuk verhaaltje weer van jullie. Rode draad ......klaptent klapfiets klap....
    Inderdaacd hier zijn we een flink koelere periode ingegaan met wellicht nog een kleine verbetering volgende week kortom jullie hebben het daar hardstikke goed. Heel veel plezier !