Week van alles en nog wat....

2 september 2018 - Mont-ras, Spanje

Bon Dia,

Aafgelopen dagen hebben we best veel gedaan....schoon gemaakt, ingepakt, uitgepakt, paradijsje ontdekt, kapot gegaan op de fiets.....

Afijn.....Na de teleurstelling dat er maar 1 hechting werd verwijderd is Piet 's middags op de fiets gekropen om te kijken of dat ging met remmen enzo...en dat ging...meneer kwam ruim een uur later badend in het zweet terug en zei..t gaat goed..🙄

Dus wij de volgende middag op de fiets richting strand..onze Franse overburen waren helemaal enthousiast over het strand Cala Estreta gelukkig vertelde ze er wel bij dat je eerst de berg op moest en dat daarna.....nou ja we snapten het wel..

Het eerste stuk hadden we vaker gefietst en gelopen dus dat viel mee maar daarna....het zou nog een stukje moeten zijn van 2 km...en toen ik die weg zag..oh my god....dat is een zware col uit de tour de france...toch proberen om omhoog te fietsen....teeeering wat een end en wat stijl en dan gebeurt het...Je fietst nog wel (dat denk je) maar je zakt terug naar beneden en dan is het zaak om snel af te stappen anders lig je op je zijkant. Stukje lopen dan maar en als je boven bent snel op de fiets en naar beneden wel heel voorzichtig want het zijn zanderige onverharde wegen. Toen we dit dus 3 keer hadden gedaan en je het gevoel krijgt  wil terug....dan ben je dr. Fiets op slot zetten en ja hoor Von zal Von niet zijn sleutel vh slot weg en slot al op slot.....pfffff. Goeie genade hoe krijg je dat nou weer voor elkaar.....bloedheet, zweet op je rug en van je gezicht af druipend want je hebt net een zware rit uit de tour de france achter de rug en dan raak je je fiets sleutel kwijt...enniewee...zoeken niks te vinden Piet probeert met zijn sleutel mijn slot te openen en dat ging...oké allebei de fietsen op slot met 1 slot en dan toch maar verder richting dat strand.

Na een afdaling  via een stuk trap zien we de zee al en wat je daarna ziet...jeetje....geen woorden....mond open....wauw....nog verder naar beneden 2 Spanjaarden vragen Cala Estreta...wij: Si....little paradise....zeggen ze...en het klopt...we hebben daar een stukje paradijs gevonden en gezien. Prachtig!!!

De weg terug was zoals altijd een pies of cake....

Donderdag hadden we besloten om vrijdag te gaan inpakken het weer werd wat minder en kriebels voor iets anders kwamen weer tevoorschijn.  En aangezien we als huisdier de mier hebben toch maar zo gepoetst dat we geen kostgangers meenemen. Terwijl we lekker bezig zijn komt er en Nederlands stel aan vraagt of het er voor ons op zit...wij leggen uit dat we nog wel vakantie hebben maar toch nog ff echt aan het strand willen staan en dat we naar Serignan plage willen....mensen lopen verder en wij gaan ook weer verder op ons gemak want eerst moet Piet vrijdag naar de dokter. 's Avonds komt ie nederlandse meneer weer langs en zegt en jôh je moet ff die camping bellen volgens mij is ie vol....oké.....nou bedankt voor de tip en wij bellen...helaas pindakaas camping complet vol dus. Tja nou dan blijven we gewoon nog hier een paar dagen staan....opgelost.

Vrijdagochtend na een nacht regen is het koud 18° als we naar de dokter rijden....nieuwsgierig of de wond aan Piet zn pink dicht is en of de hechtingen er uit mogen....stappen we de praktijk binnen. De volgens de verpleegkundige professioneel ingepakte pink (aafje hè) wordt uitgepakt en ze is blij want het ziet er goed uit. Alles mag er af en uit. Jippie.....Piet mag alles weer doen incl. bloot douchen hihi....

Gisteren hebben we contact gezocht met John en Hanny die nu op Le Couderc staan of er nog een leuke plek is bij hun op het veld. En na  wat heen en weer geapp.... gaan we dinsdag verhuizen naar Le Couderc. Gaan we daar lol maken met zn vieren....

Tussendoor hebben natuurlijk ook nog de dorpen bezocht als Begur en Pals.

Bij Pals hebben ze trouwens een leuk strand en heb ik daar toch  een avontuur beleefd in de zee of heb ik dat nou gedroomd ......wie weet vertel ik dat nog wel een keer......

Voor nu allemaal en fijn zonnig weekend met dikke kus van Piet en mij

Ps.

Piet heeft een nieuwe vriendin.......de poes vd buurvrouw...kan daar verder goed mee leven...hoewel IK vanacht de rits vd tent heb dicht gedaan na een nacht met zn 3en in de tent. De buurvrouw weer overigens niets van wat haar poes allemaal uitspookt.