Pulpo

23 september 2013 - Almayate, Spanje

Vandaag hebben we geen reisdag gehad in zoverre ......we hebben ons per fiets een aantal kilometers verplaatst en weer terug. We staan op een camping die 2,5 km van het plaatsje Torre del Mar ligt. Vanochtend zijn we op de fiets naar Torre del Mar en Caleta de Velez gefietst.

Het laatste dorpje heeft een heuse vissershaven...en Piet maakt een praatje met een vissersman die zn boot aan het leeghalen is met een soort van vierkantje mandjes, in het midden kan het aas gestopt worden en door de vierkantje gaatjes moet dan de prooi naar binnen gelokt worden...maar wat is de prooi.....dat is de vraag die Piet stelt. En dan wordt het handen en voetenwerk want die man spreekt geen woord buiten de deur en Piet zn Spaans is ook niet meer wat het geweest is...Afijn, na een hoop gebaren is Piet er uit de beste man vangt pulpo dus krab......Piet vertelt dat de man op krab vist en wat zeg ik....zijn die gaten daar niet te klein voor.....

Na koffie en een sapje te hebben gedronken komen we op de terugweg een supermarkt tegen waar we een paar kleine dingen nodig hebben en we zijn nieuwsgierig of er een verse visafdeling is want een lekker visje vanavond is natuurlijk altijd lekker. We staan bij de visafdeling en wat zien we pulpo......geen krab......maar inktvis. Zo zie je dat je je best kan vergissen ook met handen en voetenwerk ;-))
De vis, dorada en schelpjes (kan maar niet onthouden hoe ze heten) zitten in de fietstas op weg terug naar de camping.

En zo liggen we rond een uur of 3 heerlijk ontspannen op het strand, de camping heeft een eigen zand/kiezelstrand, en verheugen we ons op ons maaltje van vanavond.

1. John trouw:
    24 september 2013
    Jullie vermaken je wel met dat mooie weer daar in Spanje
    Aan de Spuikreek gaat alles goed hoor,dus kan je nog wel even weg blijven.Momenteel is het in Nederland ook lekker weer,voor hoe lang moet je altijd maar af wachten.Veel plezier met jullie zwerftocht.