Piet verteld.....

27 september 2013 - Almayate, Spanje

Woensdag zijn we met de bus naar Malaga geweest.Bij de meneer achter het grote stuur 2 kaartjes besteld en ik, piet , probeerde op mn beste spaans of ik 65+ korting kon krijgen maar de beste man verstond me niet. Aan wie zou het gelegen hebben.... Vroeger was dat wel anders, toen kwam ik namelijk met een rooie jas , puntmuts en een kromme stok bij de mensen op bezoek (voor de insiders).

Afijn, na 50 minuten bussen kwamen we in Malaga aan en zijn op het terras beland voor een lekker bakkie. Daarna zijn we Calle Larios (winkelstraat) ingewandeld en zagen alleen maar toeristen, s' avonds was dat wel anders toen liepen er alleen maar Spanjaarden. Gezien en gezien worden, nou ik heb wat gezien......haha.

Via de Calle de Santa Maria kwamen we bij een hele grote mooie kathedraal waar we niet naar binnen mochten, je moet namelijk een kaartje kopen om naar binnen te mogen. Ik, ben daar een beetje uit mn korte broek geschoten want betalen om in Gods huis binnen te mogen......hoe heten die lui ook al weer die met de tafeltjes en zilverlingen door Jezus uit de tempel geknikkert werden. Na deze woorden wordt het tijd om aan de tapas te gaan.

Na de tapas hebben we weer energie om het kasteel Gibrafora te bezoeken, je moet namelijk een behoorlijk stuk de berg opklimmen voordat je er bent. Maar dan krijg je ook wat, een prachtig uitzicht over de stad en de haven van Malaga.

Na vele omzwervingen door de stad en natuurlijk een aantal terrasjes kwamen we bij weer bij de haven uit en bij de bushalte
Waar we weer richting de camping gaan, met twee hekenningspunten op zak, stier op de berg en een kartbaan. Hoewel.......tis best snel donker dus dat was toch nog ff opletten net op tijd vind ik de stopknop......