Champagne

30 augustus 2013 - Joinville, Frankrijk

Nadat we door bijna de hele camping familie zijn uitgezwaaid zijn we gisteren op weg gegaan richting Frankrijk. Op ons gemakkie zijn we door zonder files Belgie getuft.
Onderweg een broodje gegeten even beentjes gestrekt en gewisseld van plek. Piet mag nu om zich heen gaan loeren en ik ga op de weg letten....
De navigatie meneer hebben we opdracht gegeven om zoveel mogelijk binnendoor te rijden zonder tolwegen, dat gaat pas lukken als we in Frankrijk zijn dan komen we op de zogenaamde N-wegen. Ik heb het geluk, zoals altijd, om de rotondes te mogen rijden.......
Piet gaat ondertussen op zoek naar leuk plekkie waar we de nacht kunnen doorbrengen, het Joinville met uitzicht op de rivier de "Marne".
De zwerfhut geparkeerd, nog ff op de fiets naar .........de Lidl (net als thuis) boodschapjes gedaan en dan.......een verdiend wijntje met uitzicht op de rivier.
Om een uur of 10 ging het kaarsje uit, toch wel weer wennen zo lang rijden uiteindelijk hebben we 570km gereden.

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en tijdens het ontbijt besloten om nog maar een dagje hier te blijven. Zijn een stuk langs de rivier gefietst en het dorp bekeken. We hebben ook maar een frans prepaid internet simkaartje gekocht zodat we toch elke dag een keertje het internet op kunnen. De rest van de middag heerlijk in het zonnetje met een boek relaxen.
De titel doet vermoeden dat Piet en ik aan de champagne hebben zitten lurken, helaas......zo heet de streek waar we op dit moment rond zwerven.

1. John trouw:
    30 augustus 2013
    Hoi, dat ziet er goed uit lekker glaasje champagne erbij en dan lukt het wel. Neem ik wel een wit wijntje. Liefs Els