De week doornemen.....

31 augustus 2019 - Naussannes, Frankrijk

Al liggend aan het zwembad is het een lekker moment om de week even door te nemen.

Woensdag stond de markt in Sarlat voor 4 personen op het programma. Vroeg op want de markten zijn hier alleen in de ochtend van 08.00 tot 12.30 uur. Piet en ik waren nog nooit in Sarlat geweest dat was dus extra leuk. Een leuke markt al slingerend door het oude dorp/stadje met verschillende stalletjes waardoor we Piet af en toe kwijt waren en als ie weer in het zicht was liep te kauwen....dan weer een stukje worst, kaas, gerookte eend..... Nadat we met z'n viertjes hadden geluncht weer en route richting camping. Nu hebben Piet en ik een nieuwe wegwijsmeneer in de auto die luistert naar de naam Tom. De vorige wegwijsmeneer wilde nog wel een ruzie zoeken maar deze doet z'n werk keurig...hoewel we woensdag een klein meningsverschil hadden....Tom zei dat ik linksaf moest buigen...toen ik dat deed kwam ik erachter dat hij eigenlijk linksaf bedoelde.... gevolg een kleine 2 kilometer door een dorp in een soort van bos waar de weg net zo  breed als de auto was en waar echte oude met de Franse slag opgeruimde erfjes en huisjes stonden soort van malle Pietje huisjes....helemaal leuk.

Woensdagavond is het hier op de camping Open Podium avond...iedereen die kan zingen een instrument kan bespelen cabaret kan opvoeren en of denkt dat ie dat kan kan hier terecht.....voordat we daar met zn viertjes naar toe gaan gaan Piet en ik eerst koffie drinken bij Ron en Ria met pruimenkoektaart of zoiets in ieder geval waren de pruimen nat en de koek droog.... afijn...terwijl we aan de koffie zitten is er een Duits stel aangekomen met een opblaastent...en vervelend voor die mensen de pomp waar ze de tent mee opblazen is kapot...gelukkig is de buurman in het bezit van een compressor...dus...fluitjes en slurfjes vergelijken en ja hoor de mannen hebben  setje gevonden wat past en warempel er zit beweging in de tent. Op naar het terras waar het Open Podium wordt gehouden...van jong tot oud kan meedoen. Deze avond zat er een dame in de het publiek die een soort van nalach had..waardoor er momenten waren dat er harder om de mevrouw werd gelachen dan om de act.   Kortom e avond eindigde zoals ie begon kramp in de kaken van het lachen.

Donderdag hebben we het rustig gehouden en hebben Piet en ik 10km gewandeld en daarna geluierd aan het zwembad ons voorbereiden op de volgende dag want dan hebben we weer een dagje uit.

09.00 uur bij de receptie verzamelen .... het dagje uit gaat naar Rocamadour een oude plaats met winkelstraatje en een kasteel boven op de berg... Kleine 2 uur later komen aan en het is al best warm en de temperatuur gaat nog verder stijgen tot 34° . Bij de ingang lijkt  het erop dat we er niet in kunnen..na goed kijken moeten we eerst € 2-- pp betalen en dan gaat  de draaideur open. Jammer genoeg kunnen we alleen naar boven om rond te lopen en niet het kasteel van binnen bekijken. Wel zijn er prachtige vergezichten..... na van het uitzicht hebben genoten gaan we de weg naar  beneden wandelen eerst de berg af en daar een berg trappen naar beneden. Als we beneden zijn hebben intussen een kerk een soort van bedvaartgrot bezichtigd. Eenmaal beneden is het tijd voor de lunch....daarna nog even door de winkelstraat waar het nu lekker rustig is want alle toeristen en ook de meeste Fransen zitten nu aan de lunch. Na een hete wandeling met vele trappen omhoog zijn we weer bij de auto beland. Op de terugweg nog een koud drankje in Monpazier 1 van de 156 mooiste dorpen in Frankrijk regio Dordogne en rond half 6 zijn we net op tijd terug om de broodlijst voor morgen in te vullen.

Dit stukje is tot stand gekomen al liggend op mn buik in de zon met pfff....een stuk of 5 onderbrekingen in het zwembad....

Liefs en dikke warme kleffe kus van ons

1. HeMa:
    31 augustus 2019
    Ben heus niet jaloers hoot😜😜😜😜heerlijk dat jullie zo genieten, prachtige omgeving waar wij veel gekampeerd hebben dus alles wat je beschrijft zien we zo voor ons, alleen was toen Rocamadour nog niet zo toeristisch dat je door een poortje moest.
  2. Ger en Hennie:
    31 augustus 2019
    Het is goed dat je weer een boek aan het schrijven bent. Leuk voor ons. Maar ook voor jullie om te lezen als je (oud) bent ha ha. Veel plezier nog. Hier gaat het morgen gelukkig wat afkoelen. Knuffel
  3. Joop.:
    31 augustus 2019
    Hoi pietenvon, ik heb het hele verhaal gelezen,wat je beschrijft zie ik zo voor me,Piet aan dat stuk worst of kaas,waar kom ik hem weer tegen? jullie hebben het goed naar de zin dus lekker nog een poosje doorgaanen een natte kus van Joop.