76 rotondes....

20 augustus 2019 - Naussannes, Frankrijk

Bonjour,

Beetje fris is het nog wel 17° bewolkt maar droog!

Toen we zaterdag vertrokken was het droog en na een half uurtje rijden begon het regenen en te waaien, 1 vd zijspiegels heeft dat niet overleefd en is onderweg gesneuveld bij een korte stop om de spiegel nader te onderzoeken bleek dat hij niet meer te redden was, en is het helaas op een uurtje na niet meer droog geworden tot zondagochtend. En als het zo regent is de reis voor de bestuurder intensief en voor diegene die er naast zit saai...en zo kwamen we dus op rotondes turven en dat zijn er nog al wat in Frankrijk. Zondagochtend bij vertrek vanuit Soissons was het droog maar helaas niet voor lang en weer ging het regenen zo hard dat we berg op in een wolkbreuk niet harder dan 40km omhoog gingen dat was ff.....niet leuk. Aangekomen op de camping die Piet had uitgezocht blijkt de camping niet meer te bestaan pfff....waren al een aardig stukje op weg naar boven op een paadje net breed als de caravan.....dus.....terug....geen mogelijk om te keren....zachtjes in zn achteruit laten zakken ik hoefde dat gelukkig niet te doen 🙄. Nieuwe camping zoeken...een kasteelcamping in Bonnac la-Cote . Daar aangekomen op een mini oprijlaan door heuse ijzeren hekken mochten na het betalen van een behoorlijk bedrag voor 1 nacht een plekje uitzoeken. Inmiddels was het gelukkig wel droog geworden en er kwam er een waterig zonnetje door. Na het eten hebben een wandelingetje gemaakt over de camping en waar een heus kasteel Chateau de Leychoiser staat natuurlijk fotootje gemaakt en verder gewandeld over de echte  oude oprijlaan van honderden jaren oud met prachtige oude bomen en natuurlijk een hek met pilaren. De eigenaren van de camping zijn wel beetje bang dat er iets of iemand gestolen wordt want het toegangshek gaat s avonds op slot met een heus kettingslot.

Gisterochtend hebben we uitgeslapen en zijn daarna op ons gemak naar Nausannes gereden waar we na 76 rotondes ,sinds we Frankrijk zijn binnen gereden, om 13.00 uur koffie en een welkomspraatje kregen op de camping.  Na een ietwat klein gevecht met  onze nieuwe nog niet uitgeprobeerd luifel hebben we rond een uur of 5 een wijntje genomen om daarna nog een fles bubbels open te trekken voor mn verjaardag. Gisteravond vroeg het mandje in om direct in slaap te vallen.

Nu zit ik onder de luifel met een kop koffie en heb ik uitzicht op een niet heel druk bezet veld maar wel een veld met een lege hoek waar nu een tent staat in plaats van een caravan pfff...mis je John en jou ook Hanny....helaas kon jij je niet aan de afspraak houden waardoor er nu voor altijd een ander op jullie pljekje zal staan maar jouw gedachte ga ik even simpen 😥daarna weer verder. Vanavond neem ik een borrel op je....cheers!!

Intussen komt de blauwe lucht door de bewolking heen en straks misschien de zon.

Liefs en een knuffel vanuit Naussannes

Piet&Von

1. Joyce en peter:
    20 augustus 2019
    mooi gezicht/combi auto en caravan nu heerlijk genieten !!
    en bedankt voor je verhaal.......het mooie weer komt eraan 🌞😎
  2. Ger en Hennie:
    20 augustus 2019
    Wij zijn nu aan het relaxen na een dag fietsen in Etten-Leur en omgeving. Leuk verhaal weer nou ja op het weer na dan. Maar het komt goed. Groetjes van ons
  3. Joop.:
    20 augustus 2019
    Hallo piet en Yvon,nog gefelicteerd met je verjaardag. Ja jullie hadden in het begin natuurlijk een beetje pech,is het wel eens anders geweest?.leuk dat wat van jullie hoor, ik wist eigenlijk niet dat jullie weg waren,maar ik wens jullie een mooie vakantie.groetjes Joop.
  4. Pa vroon Jans v; Wijk:
    26 augustus 2019
    HOI Piet en Von even niet gereageerd de pc was ziek , maar toch veel plezier, hier alles oke geniet ervan m v gr; Jans en vaders