Alweer een week bijna voorbij....

5 september 2019 - Naussannes, Frankrijk

Bonjour,

We zijn al bijna weer een week verder na het vorige verslag, de tijd gaat best snel voor je het weet is de dag weer voorbij net als thuis eigenlijk.

Afgelopen zondag zijn we naar de markt geweest in Isseseac. Een leuke markt met van alles en nog wat dus groente, fruit, kaas en wordt maar ook truffels, kleding sieraden en echte Franse boodschappenmanden/tassen. Waarvan er in ieder geval 2 verkocht zijn die zondag.

Maandag stonden de boodschappen op het program dus op naar Bergerac...eerst nog even langs de Decathlon voor wat extra handdoeken en een fietshelm voor Piet, die raast best wel hard van de bergen naar beneden.... Boodschappen doen bij Leclerc is best wel een dingetje want a. ben ik redelijk vaak Piet kwijt die vooral bij de etenswaren en fruitafdeling van alles en nog wat loopt de proeven.. b. gaat ik nog weleens op pad met een verkeerde kar..waardoor ik met  andermans boodschappenkar ervan door gaat en die persoon op zoek moet naar zijn karretje en als hij deze gevonden heeft al ratelend, in het Frans natuurlijk, aan mij vraagt of hij zijn karretje mee mag nemen...en ik mijn eigen karretje ergens 4 paden terug weer terug vind.... c. de mannen de natte pruimen droge koektaart zo lekker vinden dat zij al rennend op het schap af gaan om te kijken wie de meeste exemplaren mee kan nemen. En zo zijn we dus wel ff zoet in de supermarkt. '

Dinsdag was het wandelochtend...10 km via La Micalie, Monsac en weer terug naar de camping...onderweg op zoek, nieuwsgierig als sommige onder ons zijn, naar de buren van de camping in Delft die in La Micalie een huis hebben. Het huis gevonden, bekeken en na een kop koffie weer en route op weg naar de camping. De middag rusten we uit want voor de woensdag staat een dagje uit gepland.

De wekker gaat vroeg 7.30 uur tis koud buiten en in de caravan ook...snel onder de warme douche om op te warmen. Iets voor negenen pikken we Ron en Ria op en gaan op weg naar Bordeau. Nadat we auto hebben geparkeerd gaan we met de tram verder en binnen een 10 minuten staan we midden in Bordeau. Eerst plassen en dan koffie daarna zien we wel verder. Bordeau is een mooie oude stad met statige gebouwen, kerken en fonteinen.  De avond hebben we op de camping afgesloten met het Open Podium. Het was een heerlijke en gezellige dag.

We hebben voor de komende dagen niet echt iets op de planning staan hoewel....vanavond saté eten bin Ron en Ria, morgenavond bij onze Engelse buren een borrel en bbq, zondag gaan we naar Arie en Bernadette (vriend van Piet) om hun nieuwe oude huis te bekijken en daarna....zien we wel weer.

Bonjourné, fijne dag

Kus en liefs

Piet en ikke

1. Ger en Hennie:
    5 september 2019
    Dankjewel voor het vervolg verhaal. Bij jullie is het goed weer zo op de foto's te zien. Hier is het lekker koel. Volgende week nog somber en regen. Maar daarna wordt het weer wat warmer. Groetjes van ons. 💏
  2. Frans:
    eEen mooi verhaal . De helm staat hem supert goed,
    zo ga je nog harder😂
    Jullie blijven daar mooi weer houden.
    Voorlopig maar daar blijven hier wordt het alleen maar slechter met neerslag.
    Lekker geniet en tot het volgende verhaal.
    Groetjes😘👍😁
  3. IJsbrand en Marian:
    5 september 2019
    Wat zijn jullie toch heerlijk aan t genieten daar in het mooie Frankrijk, de markten, leuke dorpjes en zelfs Bordeaux.... met jullie fijne Fendt als home. Goed voor elkaar hoor👍🏻
    En de grote Leclerc blijft leuk om je boodschappen te doen,ook al raak je elkaar daar makkelijk kwijt🤣
    Wij zijn ondertussen aan t verhuizen, daar is het weer ook héél geschikt voor😉
    Groetjes, ook aan Ron en Ria🙋🏼‍♂️🙋🏼‍♀️
  4. Rinus:
    6 september 2019
    >Goede Middag Piet en Yvonne.
    >Met interesse jullie reisblog weer gelezen en uiteraard ook de voorgaande genieten van het mooie
    >Frankrijk en in het bijzonder de Dordogne. De groetjes weer van Rinus.
  5. Cees Roeleveld:
    7 september 2019
    Leuk verhaaltje weer dank jullie wel, fijn om een beetje mee te mogen genieten