Effe bijkletsen....

27 augustus 2019 - Naussannes, Frankrijk

Bonjour,

We zijn alweer een week op Le Couderc en wat hebben we allemaal gedaan deze afgelopen week...in het kort...niet veel haha....

Hebben geluierd en kennis gemaakt met onze leuke Engelse buren waarvan Peter van legpuzzelen houdt en dat ook dagelijks doet en ongeveer 50 legpuzzels bij zich heeft en Heather die goed kan bakken waar we zo ongeveer om de paar dagen cake of taart moeten proeven.

Afgelopen zaterdag zijn Ron&Ria gearriveerd en hebben we 's avonds gezellig met elkaar gegeten. Die komen we af en toe tegen bij het zwembad en vanochtend zijn we gaan wandelen wat we ook doen als we in Delft op de camping staan.

Hoewel dat deze ochtend iets anders ging dan thuis...ten eerste gingen we pas laat weg  10.00 uur...en ten tweede lopen we hier niet zo snel als thuis.  Het eerste gedeelte ging goed hoewel...Ria stond even geparkeerd omdat haar knie ff niet mee wilde werken maar na een tijdje had de knie toch  zoiets van oké valt wel mee allemaal dus werk maar mee en vanaf dat punt ging ze als een trein....Na een wandeling door het dorp Monsac en een bezoekje aan de plaatselijke begraafplaats zijn we weer door gaan stappen voor zover mogelijk met bergje op en vals plat.... en nadat we de vogels, sprinkhaan en een pikzwart torretje  gedag hebben gezegd zijn we daarna maar ergens rechtsaf gegaan omdat we anders langs de drukke weg moesten gaan lopen. De weg zag er goed uit met huizen en zo maar daarna kwamen we toch uit op, volgens de borden, 2 doodlopende weggetjes....en nu? Stukje verderop zagen we de personen waarvan we de stemmen al hoorden, moeder en zoon denk ik...en nadat Ria de weg heeft gevraagd blijkt dat we "gewoon" rechtdoor kunnen wandelen richting Isseseac. Het  pad wordt inmiddels steeds smaller en smaller...we naderen een prachtig huis wat in het weiland naast het pad staat.....Ron  gaat op verkenning uit en loopt door en Piet heeft een diepgaand gesprek met de hond van de Nederlandse eigenaresse van het huis....het gesprek was blijkbaar zo goed dat Piet vergat of we goed liepen richting de camping...Ron heeft inmiddels ontdekt dat we niet zomaar het pad kunnen volgen maar dat we het riviertje Le Couzeau over moeten steken. Eerst Ron die de weg nou ja de rivier via stenen overstak toen Ria, ik en als laatste Piet zijn we heelhuids wel met natte schoenen de rivier overgestoken....na verloop van tijd kwamen we weer op de verharde weg en zijn we naar de camping terug gewandeld. Een kleine 2 uur later kwamen we op de camping terug en hebben we een welverdiende kop koffie met pruimen koektaart op.

Na een relaxte middag hebben we heerlijk gegeten...garnalen a la Piet...

Morgen gaan we met Ron&Ria naar de markt in Sarlat...dus dat wordt de wekker zetten want we gaan vroeg op pad.

Bon nuit...slaap lekker voor straks

Dikke kus van ons.

1. IJsbrand en Marian:
    27 augustus 2019
    Gezellig dat Ron en Ria daar ook zijn, lekker Genieten met elkaar!
    Mooie wandeling met tóch van alles beleefd onderweg hè....het kan haast niet anders bij jullie😉
    De caravan staat er mooi bij hoor 👍🏼
    Groetjes van ons
  2. Ger en Hennie:
    27 augustus 2019
    Heerlijk zo'n verhaal voor het slapen gaan. Morgen wachten de (oudjes) in Sonneburgh op koffie. Dus vroeg mijn mandje in. Trusten van ons.
  3. Joop van den Tol:
    30 augustus 2019
    Wat een verhaal weer petje af als ik Piet zo ziet heb jij Yvon het toch weer zwaarder
    Wij wensen jullie een prettige vakantie verder
    Gr Joop en Joke
  4. Frans:
    30 augustus 2019
    Weer een prachtig verhaal.
    Al met al zijn Jullie weer veilig thuis gekomen van alle belevenissen.
    Op naar de volgende😂
    Groetjes daar👍😘