Feestje in Spanje........

9 oktober 2015 - Sevilla, Spanje

Lieve allemaal,

Nadat we twee dagen hebben door gebracht in Logrono hebben we onze weg vervolgd via Toledo, Cordoba naar Sevilla.

1,5 dag hebben we gewandeld door Toledo waar we natuurlijk weer verdwaald zijn en een extra uur hebben rond gedoold voordat we 's avonds weer bij ons hostal waren.
Gisteren hebben we rondom de stad gewandeld en daarna in de stad gewandeld, dat wil zeggen de berg op en weer af.....

Vanochtend gingen we vol goede moed op weg naar een prachtige camping die tussen de steden Codoba en Sevilla ligt. Handig als uitvalsbasis te gebruiken, dachten we.... na een aantal uren door de mist te hebben gereden en aangekomen bij de camping, lekker vroeg in de middag, kregen we te horen dat de camping complet is....vol! Op naar de volgende camping, hostal of hotel....besluit Piet toch nog even te vragen of er iets speciaals in de omgeving toe doen is. In Toledo waren de hostals ook vol en hadden we geluk met nog 1 vrije kamer. De mevrouw aan de receptie legt uit dat er een festival is de komende 4 dagen en dat de campings in de buurt en hotels in Cordoba vol zijn. Pffff......warm (28 gr) en zweterig besluiten we om richting Sevilla te rijden. Ook daar komen we bedrogen uit....Piet heeft zo z'n best gedaan om leuke hostals uit te zoeken maar die blijken allemaal vol te zijn......na er 6 geprobeerd te hebben besluiten we om het Ibis hotel te proberen......... We zijn bij het Ibis budget hotel en vragen of er nog en kamer vrij is voor een aantal nachten......de meneer achter de balie kijkt op zn scherm en zegt......complet!!.....Blijkbaar kijken we allebei nogal vermoeid uit onze ogen want dezelfde meneer kijkt nog en keer op zn scherm en zegt....mwahhh misschien heb ik nog wel een kamer voor vannacht en misschien voor morgen ook nog wel.........
nadat hij de spanning heeft opgebouwd heeft hij een kamer voor ons....jippie.....of we er geen probleem mee hebben dat het een kamer is voor invaliden en er geen drempels in de kamer zijn.....nee hoor vinden wij geen probleem. Zo hebben we waarschijnlijk de laatste betaalbare kamer in Sevilla gekregen. Natuurlijk zullen er best nog wel kamers vrij zijn maar €150,00 per nacht vinden wij toch net iets te veel van het goede. Aangekomen op onze aangepaste kamer hebben we iets meer bewegingsruimte, geen drempel van kamer naar de badkamer, beugels om je op te drukken vanaf de wc (goed voor je armen) en een krukje in de douche (handig voor als je moe bent) al met al en goede kamer voor ons.
Voorlopig blijven we hier een aantal dagen en gaan we het Spaanse feestje beleven hier in Sevilla.

Lieve groet en een kleffe kus,
Piet en Von

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans:
    11 oktober 2015
    Hoi vakantieganger,

Zoals we gewent zijn van jou is je reis verhaal weer helemaal top en de foto's zijn mooi.
    Dat wordt erg gezellig die feesten in Spanje. Veel gezelligheid en plezier.
    Een dikke pakkerd van ons