We zijn er!

10 januari 2019 - Rayong, Thailand, Thailand

Goedemorgen,

We zijn er!

Maandagochtend zijn we met de pendelbus van 07.05 uur van het hotel naar het vliegveld gebracht. Na een rustige vlucht en een uurtje slaap een tussenstop in Abu Dhabi. Daar hadden we overstap best nodig want we werden door de douane goed gecontroleerd dwz riem af, schoenen uit, horloge af, laptop uit zn jas, telefoon...dit alles in de bakken en dan door het poortje....alles oké en weer aankleden. Daarna direct door naar de gate ongeveer op dezelfde hoogte als waar waren begonnen dus uiteindelijk hebben we alleen maar heen en weer gelopen hihi en na een half uurtje wachten mochten we gaan boarden. Ietjes later dan gepland vertrokken en met behoorlijk wat turbulentie vroeger aangekomen in Bangkok. Door de douane met paspoortcontrole koffers oppikken en op naar uitgang 3 waar Rush staat te wachten die ons naar Rayong zal brengen.

Na een kleine verkenning door het huis, je mag het namelijk een huis noemen want een huis huiskamer van ongeveer 9 mtr lang en 8 mtr breed, een grote keuken, een grote slaapkamer met badkamer incl. bad is wat wij tot onze beschikking hebben op de begane grond maarrrrrr.....dan is er nog een slaapkamer beneden, 2 slaap- en 1 badkamer boven.

Om 11 uur zitten aan de koffie bij Marian en Henk, heerlijk.

Om wakker te blijven en bezig te zijn gaan we in de middag direct boodschappen doen en geld wisselen, de huur moet ook betaald worden ;-). En dan loop je door de Tesco een soort van Super U in Frankrijk als een zombie want wat heb je nodig? tja we gaan zelf koken dat weet je dan toch zou je zeggen....nou ik niet Piet en een beetje...dan speelt de vermoeidheid toch een rol. Na het nodige te hebben ingeslagen hebben we's-avonds een heerlijke curry met rijst bij Marian en Henk gegeten. En toen naar bed.....HEERLIJK!!

Gisteren hebben we niets gedaan, uitgeslapen, beetje gelezen waarbij we allebei zaten te knikkebollen, nieuwsgierig naar hoe het strand was hebben we een lekkere wandeling gemaakt.

En dan is het best schrikken, dat mooie paradijselijke strand is veranderd in een vuilnisbelt. Door de storm van vorige week, waar ze hier overigens weinig/geen last van hebben gehad, is er door de stroming van de zee waardoor de golven zodanig waren dat er heel veel vuil, boomstammen enz op het strand is aangespoeld en het strand is gehalveerd. Sommige stukken strand zijn al aardig opgeruimd maar het zal wel een tijdje duren voordat dat paradijselijk strand weer terug is.

Na een borrel met Marian en Henk zijn we gaan eten bij de White House het restaurant hier op het park, ondanks dat we alles in huis hebben om te koken hadden geen van beide zin dus .....waarom moeilijk dan als het makkelijk kan.

Vanochtend hadden we afspraak met Pon de massage mevrouw en terwijl ik dit stukje zit te maken komt Henk vertellen dat Pon niet vandaag maar morgen om 9.00 uur komt. Gaan zo aan de koffie en tegen de middag naar Rayong denk ik....of het zwembad.....of toch het strand......hahaha we gaan het zien.

Lieve groet vanuit het warme Thailand

Piet&Von xxx

1. Henk en Marian:
    10 januari 2019
    Gezellig hoor dat jullie er zijn, maar niet alles is per perfect he 555, die HANGMAT😠😠😄😄
  2. Pa vroon Jans v; Wijk:
    10 januari 2019
    goeie morgen 7.15 fijn dat alles goed is verlopen, tijd van genieten is aangebroken, dus geniet.
    hier alles oke de blauwe plek is aan het slinken en van de rest is niet veel over ,alleen de arm blijft nog wat gevoelig, maar komt wel goed, verder geen problemen. dikke knuffel gr; Jans en ik
  3. B van Prooyen:
    10 januari 2019
    Fijn,dat jullie goed zijn aangekomen.
    Hier grijs en morgen weer veel regen.Ben een beetje jaloers.
    Geniet er maar van.
    Groeten,
    BasenGerda
  4. Hanny Kunst:
    10 januari 2019
    Fijn dat jullie er zijn, nu kan het grote genieten gaan beginnen.
    Groetjes Hanny Kunst
  5. John en Hanny:
    Sterkte op t werk.
  6. Joop van den Tol:
    10 januari 2019
    Wat een verhaal weer, het huis ziet er goed uit jullie kunnen verstoppertje spelen
    Afijn nu maar genieten
    Groetjes Joop en Joke
  7. Frans:
    10 januari 2019
    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Nu lekker genieten.
    Voldoende ruimte in jullie winterverblijf ( home). Groetjes daar👍😘😘
  8. IJsbrand en Marian:
    10 januari 2019
    Gelukkig hebben jullie de storm zelf daar niet mee hoeven maken. Maar helpen opruimen mag natuurlijk wel, net als op de Wadden eilanden. Hopelijk is het wel schoon voordat jullie weer naar huis gaan😉
    Groetjes IJsbrand en Marian
  9. Joop.:
    10 januari 2019
    hoi,leuk dat jullie nog even de temperatuur doorgeven 24/32 graden.Hier viel de verwarming uit. veel plezier en groetjes van Joop.
  10. Ger en Hennie:
    11 januari 2019
    Goedemiddag daar. Je verhaal begint alweer leuk. Ben benieuwd naar de volgende. Hier is het grijs en regenachtig. Veel plezier. Knuffel van ons.