Nieuw onderkomen.....

26 januari 2017 - Hua Hin, Thailand

Goedemorgen allemaal.....

Zondag hebben we heerlijk door het Lumpinipark midden in Bangkok gewandeld....Een prachtig park waar het Thaise gezin op zondag naar toe gaat om te sporten of te picknicken.
Wij hebben daar mensen en dieren gekeken. Zo midden in het park kom je een paar honderd mensen tegen die aan het sporten zijn, een work out op muziek of hun hardlooprondje. Die work out gebeurt op harde muziek net als in de sportschool waar dan ook een springende meneer of mevrouw staat die alles voordoet. Waarvan er 1 de baas is en die schetterd door de microfoon wat je moet doen. Geweldig gezicht om te zien zie dit ik alleen nog niet gebeuren in bijvoorbeeld het park bij de Euromast .

Maandag zijn we met de stadsbus naar het treinstation geweest om daar kaartjes te kopen voor de treinreis naar Hua Hin. Dit is best een wel een uitdaging als het voor de 1e keer gaat doen. Je moet namelijk eerst weten welke bus je moet hebben dus vraag je dat aan een Thai die bij de bushalte zit gelukkig begrijpt ie ons en steekt eerst vijf vingers op en daarna drie dus bus 53 makkelijk zat. Als de bus dan aankomt steek je je hand op net als in Nederland maar dan.... gaan de deuren open en moet je de treden van ongeveer 50cm hoog opklimmen en je medepassagiers helpen je door een duwtje te geven.... zodra de laatste passagier op de eerste trede staat gaan de deuren dicht en het gas er vol op. Dan op zoek naar een kaartje.... wat schetst onze verbazing....Het busvervoer in Bangkok is gratis zelfs voor de Farang (buitenlander). Als we inmiddels een half uur in de bus zitten worden we verzocht om de bus te verlaten en moeten we overstappen naar een verse bus met een verse chauffeur. Deze chauffeur is wel een beetje aan de kleine kant dus zit hij met z'n billen op het puntje van z'n stoel en heeft volgens mij plateau zolen want anders kan ie niks zien. Het schakelen gaat ook niet je van het.....Hij moet regelmatig met 2 handen die pook in de juiste versnelling zien te krijgen.....
Eenmaal bij het station aangekomen gaan het uitstappen net als het instappen alleen in omgekeerde volgorde.... dus zodra je je hielen van de laatste trede is sluiten de deuren en weg is ie....We hebben helaas geen foto kunnen maken van de bus...Zo staat ie stil en zo Is weg .

Dinsdag zijn we met de trein naar Hua Hin vertrokken. Om 13.00 uur vertrekken en om 17.00 uur aankomen.... dus vertrekt de trein om 13.30 uur en stopt ongeveer bij elk station waar iedereen die iets te verkopen heeft, eten en/of drinken, instapt en de volgende station weer uitstapt.wat toch zo'n 10 tot 15 minuten duurt......Afijn we zitten lekker we Arco (alle ramen kunnen open) en een boek dus..... hobbelen maar. Totdat we stilstaan en blijven stilstaan wat duurt en duurt en duurt en duurt....Na enige tijd wordt er iets in het Thais omgeroepen ....Jammer dat ons Thais deze dagen nou net niet ons sterkste punt is zit er gelukkig een Duitse meneer die Thais spreekt en uitlegt dat de locomotief stuk is en dat er een andere onderweg is.... afwachten dus....
Om 20.00 uur komen we aan op het station van Hua Hin 3uur later dan gepland....Wat hebben we genoten voor die € 8.--

Gisteren hebben we gewandeld en bij het zwembad gelegen om daarna bij een Nederlandse kroeg Piet z'n verjaardag te vieren. Heerlijk Thais gegeten en een lekker gedronken.
Bij diezelfde kroeg hebben we ook maar meteen een scooter gehuurd voor de komende tijd.
Hoe dat gaat gaan we beleven.....

Kleffe kus
Piet en Von

1. Frans:
    26 januari 2017
    Hoi luitjes,
    Piet nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    De reis verhalen zijn zoals we gewend zijn leuk, het is net of je er bij bent en ook in de trein of bus zit.
    Lekker genieten daar. Hier is het behoorlijk koud echt winter.
    Veel liefs en een dikke pakkerd
  2. Pa vroon:
    27 januari 2017
    hoy Piet en Von ,prettige verjaardag gehad, iets extra's met al die kruisjes. de bus is weer wat nieuws, nu geen tuck tuck. jullie zitten goed wat de temperatuur betreft, t; is hier niet echt lekker koud .Leuk weer bekende plekjes in het mooie park.
    hier alles oke gr van ons dikke kus Jans Ik