Lopende en brommerende toerist

6 februari 2017 - Hua Hin, Thailand

We hebben een aantal intensieve dagen achter de rug... voor onze Thaise vakantie begrippen.... haha....

Vrijdag worden we wakker van de regen...Het komt met bakken uit de hemel, het plenst recht naar beneden, zou je denken het frist lekker op maar nee dat is alleen maar in het moment van de regenbui... die in ons geval de gehele ochtend duurt. Het ontbijt doen we deze keer op de kamer yoghurt met cornflakes en/of een soort van Brinta.... Nu hebben we hier elke dag ontbijt bijgeboekt maar het ontbijt menu is niet zo gevarieerd en bestaat uit gebakken eieren op z'n Amerikaans of op z'n Thais....Beetje te vinden wij en lossen we dat dus op met yoghurt op de andere dag. Afijn.... regen.... lekker luieren op deze ochtend tegen de middag wordt droog en gaan we op pad. De brommert stallen we op een centrale plek en we gaan aan de wandel. Ik (Von) wil graag het zomerpaleis van de koninklijke familie zien (hoewel ik heb gelezen dat je er niet dicht bij kan komen) dus.... gaan we lopen als we uiteindelijk bij het paleis aankomen, na een kolere end te hebben gelopen, zien er we alleen een groene haag waar je net niet overheen kan kijken en een wachters huisje.....De wachter van de Koninklijke Garde wijst dat we nog ietsje verder moeten lopen en we komen aan bij het volgende wachters huisje wat net naast de oprijlaan staat. We begroeten op de Thaise manier de wachter en pakken onze camera's...De wachter komt van z'n plek en gebaart geen foto's...Geen foto's!! hebben we daar dat kolere end voor gelopen... pffff.... Piet vraagt of we een foto van hem mogen maken en dat mag...Nou ja.....Afijn Piet kletst (lees gebaart met handen en voeten) nog wat met de wachter... ik doe een stap naar achter en sta nu net achter Piet en heel per ongeluk gaat m'n vinger op het knopje en klik.... stttt een foto....Draai me om en aan de overkant hangt een grote foto van de inmiddels overleden koning daar maak Ik een foto van en iedereen is blij....De wachter want die heeft weer iemand tegen gehouden ;-) en ik....Hihi

Datzelfde kolere end moeten we ook weer terug en komen uiteindelijk bij de haven van Hua Hin uit en wat je daar dan tegenkomt.... pffff dan wordt je met je neus weer op de feiten gedrukt.... Armoede de vissers hebben hun soort van huis op het strand met hun boot ervoor....Met een ondergaande zon zou het een prachtig plaatje zijn maar niets is minder waar het stinkt er ze hebben geen goed functionerend riool te triest voor woorden...Nou hebben ze daar wel iets op bedacht... de hoge heren dan he. Ze hebben een prachtige pier gebouwd met restaurants waar vandaan je kunt vertrekken met een snelle boot richting Pattaya ofzo..... jammer genoeg hebben ze niet nagedacht hoe en waar je de passagiers door de kleine smalle straatjes bij de pier moet krijgen... Gevolg alles ligt braak en er gebeurt niets mee.... nou ja een klein vuilnisbeltje dan....

Zaterdag rustdag op het strand en 's-avonds naar het Cicada park daar kan je eten en drinken er wordt muziek gemaakt kunst vertoont helemaal leuk....en lekker gegeten ;-)

Gisteren op de brommert op pad...op zoek naar de Dao cave... er zijn in Thailand meerdere grotten waar heeeeeel lang geleden de monniken in leefden. Een ritje van 29km heen en terug moet kunnen..... en natuurlijk rijden we verkeerd haha....Ergens 13km verder op staan we stil naast de weg te vergaderen wat we gaan doen... stukje verder of terug maar terug tegelijkertijd rijdt er een politie auto voorbij.... stopt en komt terug rijden. De agenten parkeren zetten zwaailichten aan en stappen uit ..... problemen? nou we zoeken de Dao cave je ziet de agenten denken maar nee... nooit van gehoord in de tussentijd worden er foto's gemaakt gevraagd naar rijbewijs enz. om een lang verhaal kort te maken de Politie is je beste vriend maar helaas hebben ze ons niet kunnen helpen dus terug maar Hua Hin. Ons kent ons en terwijl we terug rijden ongeveer 13km besluiten we om toch nog rechtsaf te gaan om te kijken of er daar soms borden staan.....En ja hoor op het laatste moment zien we de tempel met daarachter de grot. Gevonden.....

Ook op de terugweg naar het hotel rijden we weer om omdat we niet weten waar we linksaf moeten ;-( en besluiten bij de olifanten te gaan kijken, even een paar banaantjes voeren en weer verder. Na ongeveer 100km te hebben gereden zijn moe en suf gewaaid bij het hotel.

Voor ons begint deze week met een gebakken eitje en daarna naar het strand.....;-)