Ons leventje in Thailand

26 januari 2019 - Taphong, Thailand

Goedemorgen,

Wij zijn inmiddels aan onze derde woonweek in Thailand bezig en ik moet zeggen het begint aardig z'n vorm te krijgen. Het kwartje is gevallen, althans bij mij (Von), in het begin moest ik mezelf redelijk tot de orde roepen dat we hier tijdelijk wonen en niet op vakantie zijn. Piet en ik zijn altijd gewend geweest om rond te reizen en in de drukte te zijn. Dus altijd een hotel of guesthouse die vlakbij het centrum ligt zodat we snel ergens op een terrasje kunnen neer ploffen....en dat hebben we hier dus helemaal niet. Het dichts bijzijnde terras is dat van Marian&Henk haha.... En sinds dat kwartje is gevallen gaat het goed en vind ik het ook leuk hier en kan genieten van alle vogels en dieren hier rond huppelen. Inmiddels hebben we een klein clubje van dieren die 's avonds bij ons op bezoek komen......de zwarte kat.....de groene pad (die onder de deur of naast de vijver zit) en de 2 gekko's (op het plafond) en ons vergezellen gedurende de avond.

En natuurlijk zijn we op de brommert op stap geweest nog niet echt veel verdwaald en hele mooie dingen gezien maar dat komt omdat we de binnen weggetjes nog niet echt hebben ontdekt. Op aanraden van een kennis van Marian&Henk heb ik nu een nieuwe app op m'n telefoon die de binnendoor weggetjes aangeeft. Dus vanaf vandaag gaan we dat in gebruik nemen.

Natuurlijk zijn we wel naar de markt geweest en daar kom je toch wel dingen tegen die je bij ons nooit zal zien....de nog levende vis, de nog levende kikkers in een grote mand, de hele kippen incl. pootjes enz. Waar je de groente voor een habbekrats koopt in vergelijking met Nederland dan he.......

En dan hebben we van de week natuurlijk 2 feestelijke dagen achter de rug...afgelopen maandag (21e) onze trouwdag en gisteren Piet z'n verjaardag en allebei de dagen hebben we een beetje gevierd....iedereen die ons gefeliciteerd heeft alsnog bedankt daarvoor.

Over het weer hoeven het natuurlijk niet te hebben want dat is hier geweldig overdag 30+ en 's nachts 21/22 graden heerlijk dus...en dat zorgt er weer voor dat wij toch elke dag een paar uurtje aan het strand onder de bomen en parasols lekker zitten te lezen. En tussendoor proberen we ook nog een beetje te sporten door een stukje te hardlopen(Piet) en/of te wandelen(Von) ongeveer een km of 8...4 km over straat en 4 km  over het strand terug.

Over het weer gesproken....hoop dat iedereen (diegene die in Nederland zijn) nog heel is en geen vervelende botbreuken of andere narigheden hebben opgelopen met al die gladheid....

Wij gaan straks op de brommert op stap en we gaan zien waar we uitkomen.

Eigenlijk is het een lang verhaal maar in het kort gezegd komt het hier op neer....."het gaat goed met ons"

Voor iedereen een dikke kus en knuffel en doe voorzichtig....

Liefs Piet&Von

1. Pa vroon Jans v; Wijk:
    26 januari 2019
    Von --Piet goeie morgen 06.40 beide van harte met jullie trouwdag en verjaardag. leuk om weer wat te horen, hier alles goed de bl; plekken zijn bijna weg, dus hoor ik weer bij de blanken, ribben en schouder gaat ook wel weer. verder gr'; tot horens gr; dikke knuffel , Jans Pa ', woef van Binky
  2. Henk en Marian:
    26 januari 2019
    Wij zijn blij dat jij je draai heb gevonden . Vinden het super gezellig met jullie. Ons terras is altijd open hoor tot een uur of 9 want dan is de man met de hamer langs geweest. De sateetjes van piet (en natuurlijk de saus van jou) moeten we er maar inhouden dat smaakt prima bij bier😆😆🍺
  3. Margreet Versnel-Orchard:
    Nog van harte gefeliciteerd en veel plezier nog. Groetjes Andre en Greet
  4. B van Prooyen:
    26 januari 2019
    Piet en Yvonne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag( Piet) en jullie trouwdag.Leuk weer wat van jullie te horen. Ik zou maar zo gauw mogelijk wennen aan jullie overwintering, want hier is het soepweer.eerst een beetje koud met wat sneeuw en nu zacht met regen en wind.
    Veel plezier daar en de hartelijke groeten van ons. Bas en Gerda
  5. John en Hanny:
    26 januari 2019
    Ook vanuit Fuerteventura weinig nieuws. Want dat de zon hier elke dag schijnt is geen nieuws. Tel je zegeningen.
  6. Cees Roeleveld:
    27 januari 2019
    Lieve Piet en Yvonne, wat fijn om jullie verhaal weer mee te mogen lezen. Leuk hoor jullie belevenissen weer mee te mogen lezen. Lieverds ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag er is vast een feestje van gemaakt. Een hele fijne tijd nog daar en geniet heerlijk, brommert voorzichtig
  7. Frans:
    Hoi luitjes ,
    Mooie foto’s en de stranden zien er weer schoon uit.
    Fijn dat jullie daar lekker aan het genieten zijn. Hier in ons kikkerlandje donkere dagen met veel regen.
    Veel groetjes en een fijne tijd daar😘🙏
  8. IJsbrand en Marian:
    27 januari 2019
    Hoihoi overwinteraars, leuk om te lezen dat het ‘ wonen ‘ in Tailand nu begint te wennen👍🏻 en jullie je ‘ thuis’ zijn gaan voelen. Wij denken dat als de 3 maanden om zijn jullie helemaal nog niet weg willen.......
    Veel zonnig groetjes uit Andalusië van ons👋🏼👋🏼
  9. Joop van den Tol:
    29 januari 2019
    Piet en Yvon wel leuk dat wij kunnen meegenieten van de foto,s hier is niet best dus genieten maar
    Trouwens leuke foto Yvon ik wist niet dat jij kon vliegen !
    Groetjes van ons
  10. Joyce en peter:
    29 januari 2019
    Wat fijn dat je je draai hebt gevonden , is niet gek hoor, Nu lekker genieten en ons lekker maken met die leuke foto's
    Voor je het weet ben je je koffer weer aan het inpakken om.naar ons kikkerlandje terug te komen hahaha
    Voor nu ....lekker genieten !!!!XX