Voorbereiding overwinter avontuur

14 november 2018 - Rotterdam, Nederland

Vandaag hebben Piet en ik ons visum aangevraagd voor Thailand.

Nog niet iedereen zal weten van onze plannen....overwinteren in Thailand. We gaan bijna 3 maanden in Rayong wonen, in het oosten van Thailand aan de kust in een echt huis.

En omdat we langer dan 30 dagen in Thailand gaan verblijven hebben we een visum nodig. Dat betekend formulieren invullen  kopieën maken van paspoort, tickets, trouwboekje en uitdraai van je betaalrekening en pasfoto' s maken. En dan op naar de ambassade in Den Haag....met de bus, metro en tram. Daar aangekomen moeten we door een groene deur naar binnen, die heel klein lijkt omdat we eerst nog 3 treedtjes naar beneden moeten, de deur gaat maar half open en we stuiten direct op een rij. Tis daar binnen laag en klein met 2 ruimtes van ongeveer 3 bij 3....we zijn nummer 15 ofzo.

Ik verbaas me over sommige mensen die staan te wachten en er bij het loketje achterkomen dat ze formulieren bij zich hebben van de ambassade in Amsterdam ipv Den Haag of helemaal geen formulieren bij zich hebben of horen van andere wachtenden dat je kopie van je ticket moet hebben en kriegelig worden over het feit dat je cash moet betalen. Toch staat alles wel op de site hoewel de Thai wel strenger wordt. Afijn...nadat er een aantal mensen onverrichter zake terug naar huis gaan zijn we toch snel aan de beurt en onze aanvraag wordt binnen no time gescreend en goed gekeurd en na betaling van € 120,-- mogen we vanaf maandag onze paspoorten ophalen. Met dank aan Marianne die ons voorzag tips en trucs...😀

Het was mooi weer dus met de tram naar Scheveningen en daar heerlijk gewandeld en koffie gedronken.

De eerste stap qua  voorbereiding voor onze reis naar Thailand is gezet...nu gaan we de lijstjes afwerken....wat moet er mee...extra medicijnen aanvragen...medicijnpaspoort enz.

We hebben er zin an en het aftellen gaat stiekem een beetje beginnen nog 53 dagen en dan......dan begint ons overwinter avontuur in Thailand.

Jullie gaan weer van ons horen....

Lieve groet,

Piet&Von

1. HeMa:
    14 november 2018
    wauw wat fijn dat alles soepel is verlopen, wij gaan jullie voor en zullen zorgen voor een warme ontvangst
  2. Joyce en peter:
    14 november 2018
    Heerlijk.he nu genieten van de voorpret
    Wij blijven jullie volgen 😎
  3. IJsbrand en Marian:
    14 november 2018
    De eerste voorbereidingen zijn dus gedaan en kunnen van jullie lijst worden afgevinkt👍🏼Fijn gevoel hè?
    Wij zijn ook met onze lijstjes bezig en kunnen ons huis bíjna afvinken😉maandag vertrekken wij voor onze overwintering naar zuid Andalusië🌴🌞Wij houden geen reisverslag bij maar kijken wel weer heel erg uit naar die van jullie!Geniet van de voorpret en ook de komende feestdagen🎁🎄🍾🥂Lieve groetjes van IJsbrand en Marian
  4. John en Hanny:
    14 november 2018
    Leuk hoor! Wel weer een avontuur. Alleen de voorbereiding al. Begon al bij de ambassade. Hadden ze dat gebouw over laten komen uit Thailand? Nou, sterkte met verder voorbereidingen. Vergeet de dropjes niet!!!
  5. Cees Roeleveld:
    15 november 2018
    Dag lieverds, dank je wel weer in het delen van de voorpret het schiet nu echt een beetje op hé. Was die "kleine " deur bij de ambassade een maatstaf ? Kijk een echte Thai is tenslotte ook niet zo groot, dat wordt veel bukken dus hihi. Heel veel plezier en liefs van ons.
  6. Pa vroon Jans v; Wijk:
    20 november 2018
    Hoi Von Piet W at een goed voor uitzicht, zonder pet en\of sjaal naar buiten. geniet van het mooie weer en van het lekkere eten . we blijven volgen, ga maar vast aftellen. wij wachten op de reisverslagen om mee te genieten, Liefs van Jans en Pa
  7. Joop van den Tol:
    21 november 2018
    Piet en Yvon Leuke vooruitzichten en nu maar aftellen laat ons maar lekker achter in de kou
    maar geniet er maar van het is jullie gegund en kijken uit naar foto,s en verhalen