De laatste.....

24 maart 2019 - Taphong, Thailand

Goedemorgen lieve allemaal,

Met nog 3,5 dag te gaan word dit het laatste verhaal....denk ik ;-)

De laatste 1,5 week hebben we niets bijzonders gedaan....beetje boodschapjes gedaan in de stad, beetje lopen te wandelen hihi, beetje strand hangen, wasjes gedaan wat overigens niet meer vol automatisch gaat...in het huidige huis hebben we een wasmachine waar je eerst zelf het water in moet doen dan zet je 'm aan en met een tijdwekker gaat ie draaien eerst halve rondjes als ie stopt programma verzetten naar hele rondjes weer de tijdwekker zetten daarna water weg laten lopen en alles overhevelen in de centrifuge.....klaar! Maarrrr....vorige week is de wasmachine lekker bezig en ineens een groot kabaal (zelfs de buren hoorde het)...wasmachine kapot...gelukkig kon ik bij Marian&Henk de was in hun wasmachine kwijt en was alles opgelost....hoewel de wasmachine is nog steeds stuk en draai ik of Piet met hand de was in het rond hahaha.....

Dit worden van die dagen dat we gaan zeggen ohhhh dat zal ik gaan missen...dingen waar je toch aan gewend bent geraakt en thuis niet hebt of teveel hebt.... Koken bijvoorbeeld....1 wok, 1 koekenpan, 1 kookpan en een steelpan waarvan we de wok het meest gebruikt wordt en niet te vergeten de rijstkoker....terwijl we thuis weet niet hoeveel koekenpannen en kookpannen hebben.... Het water uit de kraan is niet drinkbaar dus dat zijn flessen maar we hier hebben we ook nog een 10 liter kan met water en omdat dat best zwaar is om op te tillen hebben daar een handige oplossing voor een kantelbeugel waar de kan in ligt en door te kantelen kan je het water in je pan gieten....Het water uit de kraan is koud, nou ja koud, soms is het gewoon warm...wil je dus warm water voor de afwas dan moet dat eerst gekookt worden voor de douche is er een soort van boilertje....

Wat we ook gaan missen is onze wekker......de tropische vogels...die hun eigen taaltje en manieren van spreken hebben geweldig om te zien...heb geprobeerd om ze op de foto te krijgen maar niet elke vogel wil dat ;-)....Piet zal zeker de sportschool hier gaan missen...tijdens ons bezoek aan de watervallen een tijdje geleden kreeg Piet weer last van een oude blessure en door bepaalde oefeningen te doen wordt dat minder alleen....hoe?.....met een paar oude fiets binnenbanden en 2 plastic opstapjes kom je een heel eind hahaha....Piet doet nu onder toezicht van een paar beo's zijn oefeningen....blijkt maar weer eigenlijk heb je niet zoveel nodig. .......    Ook de dingen die hier zo gewoon zijn geworden zoals het strand wat dichtbij is en grote warme bad genaamd "de zee" met zijn ongekende temperatuur, het slapen met vennen of airco aan omdat het met 26gr. toch wel warm is 's nachts, de tuinman, die met z'n aan elkaar geplakte tuinslang de tuin komt verzorgen, goedemorgen (sawadeekaa) komt zeggen.....Kim onze poetsmevrouw die zoveel meer doet en niet te vergeten Pon onze massage mevrouw die ons elke keer weer een klein beetje martelt hihi....ze heeft trouwens wel voor elkaar gekregen dat mijn linker(oedeem)arm een stuk slanker is geworden en zoals zij zegt....no big no big (niet dik niet dik).....

Toen we gisteren aan het strand lagen kwam er een loopgroep voorbij, die hadden we op de heenweg voorbij gereden, met politie en ambulance als begeleiding....na de vraag waar lopen jullie voor want dat was wel duidelijk dat ze voor een goed doel aan het hardlopen/wandelen waren antwoordde de leider dat ze bezig waren om zoveel mogelijk geld op te halen voor kinderen met HIV ......een praatje met die meneer blijkt dat ze een marathon aan het lopen waren ...het was gistermiddag 37gr en weinig wind en een hoge vochtigheidsgraad...pfff petje af...dus..een donatie...dus.... een goed gevoel. Terwijl ik dat regel zie ik vanuit mijn ooghoek dat er een klein meisje aankomt met haar oma en trots ook een donatie geeft van 20bath daar smelt je hart van....ik heb ze later nog op de foto mogen zetten....lief

Ik vrees dat Piet de komende 3 dagen gaat lopen zingen...."we gaan nog niet naar huis"...maar het uiteindelijk toch wel weer lekker vindt om naar huis te gaan om daar onze dagelijkse dingen en bezigheden te gaan doen met alle leuke dingen die daar bij horen. Redactie noot :ik wil eggnie.

Lieve allemaal....Bedankt voor het lezen en de nodige reacties, altijd leuk om die te ontvangen en te lezen.

Liefs Piet&Von

1. 24 maart 2019
    Zit nu met morning coffee je verhaal te lezen , en ben weer helemaal terug Hier is het nu lente en die zomer komen we ook wel door ! 555 !!!
  2. Cees Roeleveld:
    24 maart 2019
    Lieverds, dank voor het mee mogen lezen van jullie belevenissen, nog een paar hele fijne daagjes aldaar en een voorspoedige terugreis, tot gauw
  3. John en Hanny:
    Veel sterkte de laatste nachies. En goeie terugreis.
  4. Ger en Hennie:
    24 maart 2019
    Bedankt voor dit mooie boek. Als jullie thuiskomen zijn wij op Terschelling alweer 32 jaar. Goede vlucht. Knuffel van ons.
  5. Frans:
    Zo nog een paar dagen genieten van alles. Het zal best moeilijk zijn om afscheid te nemen van al die fijne dingen en indrukken.
    Hier is de lente begonnen de natuur is zich goed aan het ontwikkelen.
    Neem maar wat warmte mee naar ons kikkerlandje .
    Alvast een goede reis.
    Dikke pakkerd.👍😘
  6. IJsbrand en Marian:
    24 maart 2019
    Bedankt weer voor het mogen meebeleven van jullie avonturen en daagse beslommeringen😃 we hebben ze elke keer weer met een glimlach gelezen!
    Nu ff opruimen en inpakken en dan terug naar huis. Een goede reis en tot op de camping. Ook wij gaan bijna vertrekken maar doen er nog wel 3 weken over om terug te komen 🚌
    Doeidoei😘
  7. Rinus:
    25 maart 2019
    Piet en Yvonne.
    Bedankt voor alle leuke en interessante verhalen over jullie belevenissen in Thailand.
    Ik wens jullie een goede en veilige vlucht terug naar Nederland en Welkom thuis.
  8. Joop.:
    25 maart 2019
    Hoy piet en ivon als jullie thuis komen ga ik voor een maandje of 6 weer naar de camping,ik ben zondag mijn fiets al wezen brengen,Zaterdag a.s. ga ik er heen.en jullie komen dan thuis.ik wens jullie een wel thuis en tot ziens. Groetjes Joop.
  9. Joop van den Tol:
    26 maart 2019
    bedankt voor die mooie verhalen en welkom thuis