Laatste stukje.....

14 september 2019 - Grimbergen, België

Goedemorgen allemaal,

Jullie hebben nog een laatste update tegoed van onze vakantie...want die is namelijk bijna voorbij.

De afgelopen week hebben we eigenlijk niet veel gedaan maar ook weer wel....we zijn namelijk nogal uit eten geweest en dan bedoel ik...we hebben niet echt iets elkaar geflanst voor onze sleurhut.  Al hoewel Piet wel de saté van Ron en Ria heeft gebakken en die smaakten heerlijk maar of dat nou door het bakken kwam of door de marinade hihi... De avond daarna hebben we bij onze Engelse buren gegeten...heerlijk en tot best laat met onze jas aan en dikke fleece dekens over onze beentjes heen zitten kletsen totdat we onze voetjes niet meer voelde haha....trouwens de afgelopen week waren de avonden en nachten behoorlijk van de frissige, 5° was bijna normaal. Zaterdag zijn we met Ron en Ria uit eten geweest in het restaurant van Le Couderc en ook daar hebben we weer heerlijk gegeten. Overdag hebben we de dagen al wandelend (10km) of lezend voor de sleurhut door gebracht.

Zondag zijn we vroeg op pad gegaan om een bakkie koffie te drinken bij Arie en Bernadette in Vignols een 155km rijden. Zij hebben vorig jaar hun camping verkocht en een heel oud krot uit 1720 gekocht....maar zoals Arie altijd zegt "als de balken maar goed zijn". Vorig jaar zijn Piet en ik al wezen kijken en ik was zo onder de indruk van "het krot" waar jaren geleden de deur door de eigenaar is dicht getrokken zonder iets mee te nemen en in zijn geheel was dicht begroeid door de klimop dat ik vergeten was om foto's te maken. Na een kleine 3 uur rijden komen we aan rijden en staan er 2 blije mensen te zwaaien bij hun "krot". En het ziet er al zo anders uit...tis opgeruimd en er staan een kale schuur en een kaal huis allebei voorzien van een nieuw leiendak en ontdaan van de klimop ik vind het nu al prachtig en kan eigenlijk niet meer van een "krot" spreken. Op het huis staan 2 kleine mini dakkapellen en in het huis liggen allemaal nieuwe vloeren, nieuwe waterleidingen, bedrading en niet te vergeten riolering. Prachtig, terwijl alles verder nog kaal is je de wc nog door moet spoelen met een emmer water er nog niet echt een keuken is maar je er wel thuis voelt in een licht huisje. Dit is nog maar het begin maar over 1 jaar zal het huis klaar zijn en misschien al verbonden zijn met de schuur want wat hebben die 2 nog een berg  plannen om te uitvoeren met hun "paleisje" want dat gaat het worden en dan heb ik het nog niet eens over het uitzicht. Een huis op een berg en uitzicht over het dal....geweldig. Na een aantal uurtjes bij Arie en Bernadette gaan we weer op weg naar de camping....

Dan komt de dag langzaam in zicht dat we op moeten gaan breken.....gaan we wel of blijven we nog....het weer wordt beter en warmer dus aantrekkelijker dan huis gaan...maar als eenmaal het tenttapijt in de wasmachine zit bij de intermarché....we gaan naar huis!

Woensdagmiddag nog lekker aan het zwembad nog een laatste borrel bij Ron en Ria op het terrasje en 's avonds in de pauze van het  Open Podium iedereen gedag gezegd.

Donderdagochtend rond kwart voor 9 zijn we vertrokken richting huis.....maar ook  wilde ik deze dag persé een kaarsje branden voor mijn Ma het zou haar verjaardag geweest zijn en dus de kerk in Vatan opgezocht waar we overnachtten. Wij de kerk in op zoek naar de kaarsjes en dat was nog niet zo makkelijk nou ja de kaarsjes waren zo gevonden maar nu nog een vlammetje...er brandde geen kaarsjes dus...wij roken niet.... dus ook geen vlammetje..hmmm...Piet gaat naar buiten en komt terug met een aansteker...even geleend van de overbuurman...mijn held! Toch nog een kaarsje voor mijn Ma en 's avonds een heerlijk glas rosé en een lekker stukje Franse kaas...jeetje wat zou ze dat lekker hebben gevonden.

Gisteren zijn we in Grimbergen België aangekomen. Na een wandeling naar en door het dorp hebben we gelijk maar een pizza gegeten bij de pizzeria. Daar was het zo druk en lawaaiig dat ik m'n buurman, een oudere zondertandeninzijnmondplatpratende Belg, amper kon verstaan en mijn suizende oortjes al helemaal niet hoorde....de pizza en de koffie smaakte heerlijk maar wat was het heerlijk om alléén mijn vertrouwde suizende oortjes te horen toen we buiten kwamen.

Straks gaan we op ons gemak richting de camping in Delft en hebben we ons zelf nog een rustige week beloofd om er daarna  weer vol tegen aan te gaan. Dan gaan we ons voorbereiden op de knie operatie van Piet in november en daarna......gaan we weer plannen maken voor de volgende vakantie ergens in augustus 2020.

Iedereen bedankt voor het lezen van mijn gebrabbel en diegene die hebben gereageerd....lief!

Tot snel....kus van

Piet en mij......

1. HeMa:
    14 september 2019
    Ontzettend genoten van jullie verhalen, we waren een beetje mee op vakantie, wat een leuk huis je van A en B. Nog een fijne week in Delft en tot gauw. Goede reis verder
  2. Joop van den Tol:
    14 september 2019
    Hallo Piet en Yvon ondanks weinig reactie van ons toch genoten van jullie verhalen, wat is dat snel gegaan maar zo te lezen hebben jullie het naar je zin gehad nu nog een weekje in Delft hopelijk mooi weer
    Nou Piet sterkte met de operatie
    Groetjes Joop en Joke
  3. Frans:
    14 september 2019
    Alweer een mooi verhaal. Wat zijn die weken snel gegaan.
    Welkom thuis👍😁
  4. Joyce en peter:
    15 september 2019
    bedankt voor jullie verhalen dat was leuk om . te lezen...heerlijk.naar huis want ik heb jou gemist ! ja en Piet ook hoor....goede rdis en tot dinsdag 🤓👋
  5. Rinus:
    16 september 2019
    > Piet en Yvonne. Welkom thuis bedankt voor jullie verhalen vanuit de mooie Dordonge ik heb er van genoten. En Piet sterkte met de operatie aan je knie.Gr.jes Rinus.