Niets bijzonders......

3 maart 2019 - Taphong, Thailand

Allemachies..... wat vliegt de tijd en dat terwijl we niets bijzonders doen....dus alles is net als bij jullie (waar je ook bent) want daar zullen de dagen ook voorbij vliegen misschien bij de één wat sneller dan bij de ander. Nou, dat gezegd hebbende....heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen. Piet en ik hebben de laatste 2e weken niet echt veel uitgespookt naast de gewone dagelijkse dingen.

We zijn 1x  op de brommert wezen toeren....beetje de bergen in....volgens Marian&Henk staat daar een tempeltje op een berg die je via een trap kan bereiken en als je boven bent ligt daar een liggende boeddha....Leuk! Oké, dus wij op stap en we wisten nog van de vorige keer hoe we moesten rijden (het ligt namelijk ietsje verder dan de "efteling van boeddha's") dus in 1 keer zijn we naar de tempel Wat Khai Phrabat gereden. En inderdaad een klein tempeltje wat bovenaan een trap staat met twee gouden handen aan de zijkanten vd trap. Nou moet ik zeggen het was een beetje rommelig daar, nou is dat niets nieuws hier in Thailand want die houden van rommelig, maar er was één of ander feest geweest met daarbij een fiets (mountenbike)wedstrijd parcours rondom het tempelcomplex wat uiteindelijk best nog groot was want aan de andere kant van de weg stond ook nog een tempel die helaas (net als zoveel tempels) dicht was. Gelukkig was de trap omhoog goed te doen met normale traptreden....maar zorgt toch wel voor menig zweetdruppeltje op het voorhoofd voordat we boven zijn. Na dit alles bekeken te hebben is de volgende vraag en nu? Na een praatje met een Zwitser rijden we weg en volgen we de toeristische route richting huis....en tijdens de koffie in een heel leuk tentje komen we er achter dat we al bijna weer thuis zijn, we zijn dus dichter bij huis dan we dachten en dat was niet echt het plan.

Uiteindelijk gaat de reis verder naar de Gouden monnik waar we in één van de eerste weken dat we hier waren naar op zoek zijn geweest. En...we hebben 'm gevonden. De Wat Lahan Rai de Gouden monnik die prominent bovenaan een trap zit en over alles heen kijkt. Prachtig!!  Na wat foto's en wat rondlopen gegeten en gedronken te hebben stappen we weer op de brommert en gaan we wind vangen want pffff.....wat was het warm.

En over warm gesproken....toen we hier kwamen was het een soort van lente en met 30gr en soms 30+ overdag en in de nachten 24gr was het goed te doen maar inmiddels is de zomer begonnen en merken we dat het warmer en vochtiger word en de gevoelstemperaturen hoger liggen dan dat we gewend waren zowel overdag als in de nacht. Zelfs de Thai lopen te kagen dat het zo hot is...hihi.... De nacht temperatuur is 26 soms 27gr .....een temperatuur waar we deze zomer als dag temperatuur over dromen...haha...

Oh ja....en we zijn afgelopen week verhuisd naar het huis naast ons op de andere hoek. Dit huis is kleiner als het vorige, we hebben nu een normale woonkamer, 2 slaapkamers en 2 badkamers i.pv. giga woonkamer, 4 slaapkamers (waarvan er 3 afgesloten), 2 badkamers  en een aangrenzend appartement. Het huis waar we nu in wonen is kleiner maar huiselijker dus fijner vind ik (Von).

En....zou het bijna vergeten....mijn pechvogel is gevallen...Tijdens het hardloop/wandel uurtje over de weg heen en via het strand terug is Piet gevallen. Over een stukje asfalt wat net iets dikker is zwikt ie z'n enkel en duikelt naar voren. Niets ernstigs gelukkig alleen z'n elleboog is op 2 plekken geschaafd.

Verder niet zo veel meer te vertellen en vermaken we ons prima zijn veel buiten en gaan af en toe op de brommert een stukkie rijden.

Dat was het eigenlijk....

Zoals ik in het begin al zei....de tijd vliegt ....we zijn aan de laatste maand begonnen en die zal helemaal snel voorbij gaan.

We missen Nederland niet echt maar jullie wel...zeer zeker op de momenten waar we bij sommige van jullie lijfelijk aanwezig hadden willen zijn...maar dat gaan we goedmaken zodra we weer thuis zijn. En dat.....gaat sneller als dat we denken.

Love you all

Dikke kus en een kleffe knuffel

Piet&Von

1. Frans:
    3 maart 2019
    Alweer een mooi verhaal .
    Wat gaat de tijd snel over een maand zijn jullie weer thuis. Wel de zon mee nemen.
    Groetjes van uit Kielegat Breda
  2. John en Hanny:
    3 maart 2019
    Haast je niet met terugkomen. Tis hier nog k..weer. Geniet er nog maar goed van. 't Fust loopt niet weg......
  3. Ger en Hennie:
    3 maart 2019
    Het is inderdaad weer bij ons voor een goed boek. Geniet maar lekker en verstand op nul.
  4. Joop.:
    3 maart 2019
    7graden storm en regen dat is ons deel,dan is 27graden bij jullie beter uit te houden.Groetjes Joop.
  5. IJsbrand en Marian:
    4 maart 2019
    Toch weer een mooi verhaal hoor Yvon ook al denk je dat je niks te vertellen hebt😉
    Leuk huisje ook!
    Genieten nog maar van de laatste maand !! 👋🏼👋🏼
  6. Jacqueline en Michel:
    4 maart 2019
    Leuke verhalen weer. Het huisje ziet er leuk uit , ik wil wel zo'n vakantiehuisje. Michel is net terug van hardlopen in de storm , wat hij niet zo fijn vond. Veel plezier nog en mooie avonturen. Groetjes Jacqueline en Michel