Effe bijkletsen....

11 februari 2017 - Hua Hin, Thailand

We hebben weer nieuwe belevenissen meegemaakt die we met jullie willen delen.

Woensdag zijn we met de trein naar Petchaburi geweest..... we hoeven niet vroeg op want de trein vertrekt om 11.46 uur. Dus om 11.00 vertrekken wij van hotel op naar het treinstation om bijtijds een kaartje te kopen voor het schokkende bedrag van 13bath pp (€ 0.35). Tis druk op station en we hobbelen een beetje heen en weer....Als het goed is moet ie zo komen. Maar helaas de trein is vertraagd met 20 minuten das nog te overzien alleen wordt het bord met de vertragingen niet meer bijgewerkt en dan zit je zo maar anderhalf uur te wachten voordat dat ie trein komt, gelukkig is het droog en lekker warm ;-) Uiteindelijk komen we om 15.00 uur aan in Petchaburi en kijken we direct hoelaat we de trein terug moeten hebben. We sluiten ons aan bij 4 Belgen die bij een Thai informeren hoelaat de laatste trein terug naar Hua Hin gaat. Die Thai staat op een ingewikkeld bord aan te wijzen en vertelt ons dat we de trein om 18.00 uur moeten hebben. Pfffff.... dan hebben we nog maar 2,5 uur om de stad te verkennen.
We vragen aan de Belgen of er mogen aansluiten op hun trip langs de verschillende watten (tempels). We vertrekken met z'n zessen en een taxi tuk tuk en gaan op pad. Het is gezellig we kletsen eten en drinken wat en zijn om half zes weer op het station. Kaartjes kopen en wachten op de trein. Bij het kaartjes kopen horen we dat de kaartjes geen 13bath pp zijn maar 203bath (€5,44) das nogal een verschil en vragen wat het verschil is. Nou let op....Als we de trein van 16.45 uur hadden genomen of de trein van 21.00 uur nemen dan hebben we de goedkopere en die doet er 1uur min over en zit je derdeklas.....die van 18.00 uur heb je besproken plaatsen en ben je in 3 kwartier op plaats van bestemming...Tja.....Toch maar die van zes uur... En wat denk je.... is de trein verlaat zitten we op besproken plaatsen in een lege trein.... en rijdt ie in één keer door naar Hua Hin.....;-)

Om bij te komen van de vorige dag gaan we naar het strand. We brommeren dan naar Khao Takiab (7km) daar heb je de Apenrots (Rots in de zee met een tempel op de top en die wordt bewoond door de apen, onder aan de rots staat een 20 meter hoge Boeddha die over zee kijkt.) De apen genieten net zo van de zee als de strandgangers, als je dicht bij de rots ligt heb je kans dat ze je blikje drinken opdrinken voordat jij dat hebt gedaan haha.... geeft leuke taferelen. In de middag zijn de apen met grote getale in het water en halen echte kwajongens streken uit, elkaar in het water duwen of elkaar kopje onder duwen leuk om te zien.... Maar dan een grote doffe knal net als wij schrikken die apen zich de t***ring en springen al schreeuwend de rots op. Wat blijkt, ze zijn aan het bouwen vlak tegen het strand aan, nou is er een betonmolen wagen die de bocht niet goed heeft genomen en is achter een paar stroomkabels, de stroomkabels hangen hier allemaal aan betonnen palen, gevolg deze chauffeur heeft een betonnen paal met stroomkabels omver getrokken en kortsluiting veroorzaakt....Hoop paniek en gedoe kan ik je vertellen... Hotels zonder stroom enz...
Als wij richting hotel willen doemt er een volgend probleem op.... de brommert start niet, doet helemaal niets Piet geprobeerd om hem aan te trappen helaas met geen mogelijkheid krijgen we 'm aan de praat.... al snel staan er een zestal Thaien bij om te kijken wat er hand de hand is... het enige wat we verstaan tussen het Thais wat ze spreken is battelie er komt een auto bij om met stroomkabels de brommert op gang te krijgen maar nee die battelie je das de boosdoener. Één van de jongens biedt aan om met Piet een nieuwe battelie te gaan kopen en ja hoor een kwartiertje later een nieuwe battelie en de brommert start en loopt als een zonnetje....De jongens beloond met een paar Bath om een biertje met elkaar te drinken.

Gisteren zijn we naar Pa La U waterfall geweest zo'n 65km hier vandaan op de brommert. Een mooie trip en naar verluidt kan je onderweg loslopend wild , olifanten wilde everzwijnen slangen, tegenkomen... Als we bij het park aankomen zien we inderdaad een slangetje over de weg toetsen maar is te snel voor de foto, jammer. Wel worden we verrast door hele drommen vlinders, witte bijna zwarte gele oranje zij blijven wel zitten voor de foto ;-)
Het wordt een klim en klauter middagje want dit park heeft 5 levels om te klimmen naar de verschillende watervallen. In één woord prachtig... helder water waar je de vissen ziet zwemmen en de vlinders in grote getale om je heen fladderen...Echt top!
We zijn tot level 3 gekomen toen begonnen onze knieën te protesteren en je moet ook weer terug....
Op de terugweg hoop je natuurlijk dat je zo'n wilde olifant tegen komt maar helaas zij verschijnen meestal tussen 6 en 7 uur s-avonds hebben we gehoord maar.....Terwijl we bergaf rijden gaat Piet in ene langzamer rijden en wat staat daar een wild everzwijn... foto foto denk ik gelukkig heb ik de camera om m'n nek hangen en maak een foto maar ik wil ook een foto met m'n foon maken zodat ik die aan jullie kan laten zien en m'n foon zit bij Piet in z'n broekzak dus heeeel voorzichtig pakt Piet m'n foon gaat dat beest ineens aan de wandel en komt dichterbij en ohhhh wat is ie dichtbij en wat is ie groot op zo'n meter afstand maak ik de foto en yep dan geeft Piet gas... spannend momentje haha...
Op de terugweg pikken we nog hier en daar een plaatselijke markt mee en rijden we in 1 keer de weg terug naar het hotel....

Na het eten gaat Piet bij de massage mevrouw langs (daarover later meer) en ik pak een koud biertje bij de buurman haha...

Vandaag is het hier Bigg Buddha dat (nationale feestdag) en moederdag....Wij gaan aan de wandel vanmiddag....

Iedereen Fijnn weekend... Knufffff
Piet en Von

1. Pa vroon:
    11 februari 2017
    goeie morgen genieters . wat een belevenis, schitterend , ik snap dat jullie genieten, de foto s zijn erg mooi . helaas nog 1 week geniet er nog even van. gr; van Jans en mij dikke knuffel. tot de volgende brief gr ; pa
  2. John en Hanny:
    Mooi verslag. Vind het leuk om te lezen.
  3. Andre en Greet:
    11 februari 2017
    Leuk om jullie belevenis is lezen. Geniet er nog maar even van. Dikke knuffel. X
  4. Frans:
    Alweer een mooi verhaal, dit is echt genieten.
    Hier hebben we sneeuw.
    Veel plezier en een Dikke pakkerd
  5. IJsbrand en Marian:
    Hoihoi,
    Wat een avonturen weer!!!We zien het helemaal voor ons, door je levendige beschrijvingen. En weer mooie foto's erbij!Geniet nog maar goed van jullie laatste dagen !!
    Groetjes van ons
  6. Joop van den Tol:
    11 februari 2017
    Prachtig verhaal met mooie foto,s en genieten voor jullie lekker warm, hier ligt er sneeuw en het vriest neem het er maar van die laatste week
    Groetjes van Joop en Joke
  7. Marjan:
    11 februari 2017
    ...wat is het toch leuk om op deze manier, op afstand, jullie avonturen mee te beleven ! Zo leuk geschreven. Geniet nog maar lekker verder. Knuffie van mij
  8. Inekepovinelli:
    13 februari 2017
    Erg leuk geschreven . En wat een belevenis. Nog een paar dagen genieten en dan weer naar huis toe. Soms verschrikkelijk en soms fijn. Groetjes en een dikke kus x
  9. Jan en Tine Dijkstra:
    14 februari 2017
    We hebben wel meer reisverhalen gelezen, maar jullie ervaringen doen niet onder voor die van Maartje . Wie weet waar het nog toe leidt.
    Groeten Jan en Tine
  10. Pa vroon:
    16 februari 2017
    Hoi Von Piet Bedankt voor de mooie foto s en de leuke brieven. Jans en ik wensen jullie een mooie en goeie vlucht , en een welkom thuis.